۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۴۹۷۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

طلبه باید تجلی آموزه های حوزوی باشد

حجت الاسلام قدسی گفت: دروس حوزه علمیه باید در عمل طلاب متجلی شود، یکی از چیزهایی که انسان را به خداوند نزدیک می کند و سبب پاکی دل و جان می شود، اعمال خالصانه است.
طلبه تراز انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قدسی، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه خواهران سراب با بیان اینکه پیامبران بزرگترین مبلغان دین بودند، اظهار داشت: طلاب از ابتدای ورورد به حوزه علمیه بایستی هدف داشته و به آن یقین داشته باشند و نیت خالص و سربازی امام زمان(عج) را مد نظر قرار دهند.

وی عمل با یقین و ناچیز را بهتر از عمل بدون یقین عنوان کرد و ابراز داشت: دروس حوزه علمیه باید در عمل طلاب متجلی شود، یکی از چیزهایی که انسان را به خداوند نزدیک می کند و سبب پاکی دل و جان می شود، اعمال خالصانه است، اعمالی که برای مؤثر واقع شدن نیاز به دوام دارد.

این استاد حوزه با تأکید بر لزوم حمایت خانواده ها از طلاب، گفت: خداوند هرگز مبلغان دین خود را تنها نمی گذارد، از این رو طلبه نباید دغدغه روزی داشته باشد، خداوند از راهی که انسان تصورش را هم نمی کند روزی را می رساند و البته این کار علاوه بر اینکه برای متقیان است برای طلبه نیز قرار داده شده است.

وی افزود: وقتی طلبه وقت خویش را برای تبلیغ دین می گذارد خداوند روزی وی را می رساند، فردی که وقت خویش را در فهم دین و انتقال آن به دیگران صرف می کند روزیش تضمین شده است، این مساله مقداری ایمان و صبر مطالبه می‌کند، برخی تا دچار مشکل مادی می شوند صبر خود را از دست می دهند.

حجت الاسلام قدسی با اشاره به اینکه باید در ابتدای راه قدم استوار برداشت، بیان کرد: لازم است از همین ابتدای طلبگی و آغاز ترم با یاری از خداوند و ائمه(ع) قاطع و استوار قدم برداشت، در واقع طلبه‌ها سربازان امام زمان(عج) هستند و حضور آنان در حوزه‌های علمیه به معنای نشان دادن ارادت خود به ایشان است./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات