۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۴۹۷۸۹
آیت الله حیدری:

امیدواریم FATF به فرجام برجام دچار نشود

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان این که قاعده ای به نام نفی سبیل داریم که هرگونه سلطه مادی و معنوی و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کفار بر مؤمنان منفی است، گفت: دولتمردان اسلامی باید نگاه کنند اگر قراردادی کوچک ترین سلطه ای برای اجانب ایجاد کند و استقلال همه جانبه کشور را تحت تأثیر قرار می دهد نباید زیر بار بروند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیامدهای پیوستن ایران به FATF گفت: بنده از خود قرار داد خبر ندارم که الزاماتی برای کشور ایجاد می کند اما به صورت کلی هرگونه قراردادی که به نوعی به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خدشه وارد کند مردود است و نمی تواند قابل قبول باشد.

وی افزود: ما قاعده ای به نام نفی سبیل داریم که هرگونه سلطه مادی  و معنوی و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کفار بر مؤمنان منفی است، از این رو دولتمردان اسلامی باید نگاه کنند اگر قراردادی کوچکترین سلطه ای برای اجانب ایجاد کند و استقلال همه جانبه کشور را تحت تأثیر قرار می دهد نباید زیر بار بروند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امکان دارد برخی منافع وجود داشته باشد اما به هیچ بهایی نمی توان استقلال را فروخت، اظهار داشت: این قاعده کلی قرآنی که به آن معتقد هستیم و روی آن پافشاری می کنیم باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به تضمین اجرایی در قراردادهای جدید ادامه داد: هیچ تضمینی وجود ندارد که قرار داد FATF به سرنوشت برجام دچار نشود، این عدم تضمین و عدم اعتماد مطلبی در قراردادهای دیگر هم همین گونه است و کسانی که با مخ سیاست های استکباری آشنایی دارند می دانند از این رو رهبر انقلاب پیش از جریان بجام فرودند که هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: در زمان دولت دهم که بحث مذاکره با دشمن در زمینه تحریم ها مطرح شد، رهبر معظم انقلاب در عین حالی که اجازه دادند مذاکرات آغاز شود فرمودند که هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم.

وی عنوان کرد: در دولت یازدهم که بحث نرمش قهرمانه را مطرح کردند پیشاپیش فرمودند که اعتمادی به دشمن نداریم و با وجود این که اعتماد نداریم و برای این که حجت برای همه تمام شود مذاکره می کنیم.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: خیلی ها بی اعتمادی که امروز وجود دارد را نداشتند بلکه تصور می کردند که به قول خودشان با کدخدای جهان آمریکا می توان کنار آمد و مذاکرات برد برد انجام دادند و اعتماد داشتند اما در عمل چیزی که ثابت شد همان بحث بی اعتمادی و این که به هیچ قولی از قول های آمریکا نمی توان اعتماد کرد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات