۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۸۲۳
امام جمعه هندیجان:

دهه ولایت تبیین کننده حقانیت ولایت امیرمؤمنان است

امام جمعه هندیجان با بیان اینکه اصل ولایت علوی در غدیر تبیین شد، گفت: دهه ولایت تبیین کننده حقانیت ولایت امیرمؤمنان(ع) برای جهانیان است.
دهه ولایت

حجت الاسلام علی شمیل پور، امام جمعه هندیجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: وجود نازنین امیرمؤمنان(ع) گره زننده جهان هستی به یکدیگر است و نشانه های عظمت و بزرگی ایشان همچون شکاف موجود در خانه خدا به وضوح قابل مشاهده است که چه بسا یکی از فلسفه های برگزاری حج شناخت و درک واقعی نسبت به ایشان باشد.

امام جمعه هندیجان با اشاره به حدیث نبوی «لو اجتمعت الانس و الجن علی حب علی ما خلق الله النار» ابراز داشت: علت خلق جهنم دشمنی با امام علی(ع) است و مخالفان علی رغم آگاهی به منزلت امیرمؤمنان(ع) و توصیه های رسول خدا(ص) درباره مسأله جانشینی، از حق و حقیقت رویگردان شدند و مخالفان امروزی تشیع بازماندگان و پیرو آنها هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان پیروی جوانان، آزادی خواهان و ملت ها از امیرمؤمنان(ع) و فرزندانش را سبب رستگاری برشمرد و عنوان کرد: اصل ولایت علوی در غدیر برای همگان تبیین شد که در کتب حدیثی مخالفان به چنین مطلبی اشاره شده است اما علی رغم آن به کتمان آن روی می آورند.

حجت الاسلام شمیل پور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دشمنی های امروزی با نظام اسلامی نتیجه پیروی جمهوری اسلامی ایران از اسلام و سنت نبوی حقیقی و مذهب تشیع است و دهه ولایت تبیین کننده حقانیت ولایت امیرمؤمنان(ع) برای جهانیان خواهد بود.

وی با اشاره به حضور مهاجران خارجی در شهرستان هندیجان ابراز داشت: در سه سال اخیر 21 نفر در این شهرستان به واسطه برنامه های دهه ولایت و سخنرانی های مذهبی درباره ولایت به مذهب تشیع گرویدند و در این باره آنها را به آگاهی بیشتر از مکتب تشیع سوق می دهیم تا با اعتقاد خاصی از تشیع دفاع کنند.

امام جمعه هندیجان در پایان تصریح کرد: اقتدا به امیرمؤمنان(ع) و فرزندانش، تبیین حقایق و گفتارهای اهل بیت(ع) و عدم اجبار افراد را با توجه به آموزه های آنها در پیش گیریم تا عاقلان راه درست را خود تشخیص دهند./303/9456/ب1

ارسال نظرات