۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۸۳۹

همایش بزرگداشت استاد شهریار در تبریز برگزار می شود

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گفت: همایش بزرگداشت استاد شهریار، همزمان با بیست و هفتم شهریور که به نام روز ملی شعر و ادب نامگذاری شده است، در تبریز برگزار می شود.
استاد شهریار

ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همایش بزرگداشت استاد شهریار، همزمان با بیست و هفتم شهریور که به نام روز ملی شعر و ادب نامگذاری شده است، در تبریز برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم صبح روز شنبه 27 شهریور از ساعت ٩ صبح با گلباران آرامگاه استاد سیدمحمد حسین شهریار در مقبره الشعرا آغاز و عصر همان روز ساعت ١٧ با حضور شعرا و ‌اصحاب فرهنگ و هنر و جمعی از مسؤولان استانی در بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان واقع در خانه پروین اعتصامی ادامه خواهد یافت.
علیمحمدی با بیان این‌که مراسم بزرگداشت ستاره درخشان آسمان شعر و ادب ایران زمین، استاد شهریار، همه ساله در سالروز ارتحال آن استاد فقید که به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده، برگزار می شود، افزود: اشعار نغز این شاعر شهیر ایران زمین گنجینه ارزشمندی است که آوازه آن گستره جهانی پیدا کرده است.
وی با بیان این‌که استاد شهریار طبعی توانا، روحی شاعرانه و احساسی خالصانه به همراه نوآوری در اشعار داشت، گفت: شهریار ملک سخن هم از نظر توانایی ادبی، در عرصه‌های مختلف شعر طبع‌آزمایی کرد و با مردم زیست و در کنار پاسداری از سنت‌های ادبی و نوآوری های ادبی، با استفاده از زبان مردمی، شاهکارهایی در هر دو زبان ترکی و فارسی به فرهنگ ایرانی عرضه کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تأکید بر این‌که تک تک اشعار استاد درس ادب، رشد عاطفی، اخلاق و معرفت انسانی و اجتماعی است، گفت: استاد شهریار اگر نگوئیم شاعری بی‌نظیر، بدون شک شاعری کم‌نظیر است و بیست و هفتم شهریور، روز شعر و ادب و روز بزرگداشت تمام شاعران و ادیبان ایران زمین است.
علیمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که هرگونه خبر مبنی بر تغییر روز شعر و ادب فارسی از سالروز بزرگداشت استاد شهریار به تاریخ دیگر صحت ندارد، اظهار داشت: 27 شهریور ماه، سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان شاعر نامی ایران، همچون سال های گذشته گرامی داشته می شود و این مناسبت همیشگی و بدون تغییر است.
وی با اشاره به اطلاعیه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برابر این اطلاعیه؛ هیچ تغییری در این زمینه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال نشده است. به عبارت دیگر هر نوع تغییر در نامگذاری ایام در تقویم سالانه از سوی مراجع رسمی و موثق از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر می شود./935/302/ب2

ارسال نظرات