۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۴۹۸۴۱
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمان:

همایش بانوان ولایی در 33 امامزاده شاخص کرمان برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمان از برگزاری همایش بانوان ولایی در 33 امامزاده شاخص کرمان در روز عید غدیر خبر داد.
حجت الاسلام فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سازمان اوقاف کرمان به تشریح برنامه های عید سعید غدیر خم در اماکن متبرکه استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه های اوقاف دو اصل مهم اجرای نیات واقفان و تبدیل  بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی هدف از برنامه های عید غدیر را معرفی شخصیت والای حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: این امام همام به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل به شمار می رود و تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه نیز امروزه به عنوان ادامه ولایت ائمه معصومین(ع) از دیگر اهداف برگزاری برنامه های عید غدیر است.

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: فراهم کردن بصیرت و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی سایر اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت ولایت فقیه نیز یکی دیگر از اهداف برنامه های عید غدیر به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان ادامه داد: در راستای توسعه قرآن، عترت و باورهای دینی ویژه برنامه های عید غدیر از 21 تا 31 شهریورماه سالجاری به عنوان دهه امامت و ولایت در 60 امامزاده و بقاع متبرکه در سراسر استان در حال برگزاری است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی جشن شب عید غدیر همراه با تلاوت قرآن، تواشیح، مولودی، سخنرانی و پذیرایی را با اجرای نیات واقفان از اهم برنامه ها خواند و یادآور شد: این جشن ها همراه با برنامه های فرهنگی و برگزاری مسابقات است و همچنین در 33 امامزاده در عصر روز عید غدیر همایش بانوان ولایی برگزار و در کرمان نیز این مراسم در امامزاده محمد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی ابراز کرد: روز عید غدیر نیز رأس ساعت 10 در 50 بقاع متبرکه قرائت بخشی از خطبه عید غدیر و قرائت و عقد اخوت و میثاق نامه ولایی همراه با سخنرانی در روز عید غدیر از دیگر برنامه ها است.

وی اضافه کرد: هرساله کتابی به عنوان خطبه خوانی غدیر همراه با مسابقه در دهه امامت و ولایت برگزار می شود و امسال نیز دو کتاب با عنوان «حوالی ظهر» و «عهد ماندگار» همراه با مسابقه در نظر گرفته شده است و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برگزاری دعای عرفه از جمله برنامه های این اداره بود که در راستای دهه کرامت در بقاع متبرکه برگزار شد و همچنین نماز عید سعید فریان نیز در 25 امامزاده شاخص کرمان با هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و در شهرستانها نیز با هماهنگی ائمه جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام فاطمی برپایی نمایشگاه های کتاب در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: جشن میلاد امام هادی(ع) همراه با قرائت زیارت جامعه کبیر در امامزاده محمد و برگزاری جشن روز عید غدیر در امامزاده چوپار از دیگر برنامه های روز عید غدیر است.

وی از اجرای برخی موقوفات غدیر در کرمان خبر داد و افزود: تعداد 18 موقوفه برای غدیر وقف شده است و در این راستا باید بیش از این کار شود تا شخصیت حضرت علی(ع) برای آحاد مردم شناخته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان بیان کرد: تا غدیر نباشد کربلا شناخته نمی شود و ابعاد دین اسلام تبیین نمی شود؛ رسول خدا(ص) این عید را «عیدالله اکبر» نامیدند و در این راستا از سوی بقاع متیرکه از سادات نیز تجلیل خواهد شد و غباروبی و گلریزی قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت است.

حجت الاسلام فاطمی از برگزاری ویژه برنامه مهر تحصیلی در راستای اجرای نیات واقفان در کرمان نیز خبرداد و افزود: این ویژه برنامه سال گذشته در کرمان با جمع آوری بیش از 800 هزار تومان بود که با همکاری متولیان و خیران به 20 میلیون تومان رسید که امسال نیز در این راستا بیش از 20 میلیون تومان جمع آوری شده که یک عدد کیف به همراه سایر لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت در مناطق جنوب توزیع خواهد شد./202/9709/ب1

ارسال نظرات