۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۴۹۸۵۸
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

آل سعود با جنگ روانی بر بی کفایتی و جنایات خود سرپوش می گذارد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که آل سعود با جنگ روانی بی کفایتی و جنایات خود را پنهان می کند، گفت: سفرای عربستان با انتشار مطالبی مبنی بر این که حج سال جاری با آرامش برگزار شده و نسبت دادن فتواهای نادرست به رهبر معظم انقلاب قصد دارند که ایران را مقصر فاجعه منا معرفی کنند و بر بی کفایتی های خود سرپوش گذارند.
حجت الاسلام قاضی عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از ویراست سوم نرم افزار کتابخانه جامع حج، اظهار داشت: امروز شرایط دنیا به اندازه ای تغییر کرده که اگر دیر هنگام وارد میدان عمل شویم، قطعا کم آورده و با مشکل رو به رو می شویم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز داشت: فاصله ما با رشد علمی و فناوری زیاد بوده و هست و اگر بخواهیم به طور عادی حرکت کنیم، این فاصله برای همیشه حفظ می شود؛ اما اگر شتاب علمی را بیشتر کنیم، می توانیم به مرور زمان این فاصله را کم کنیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر وهابیت تلاش های گسترده ای را در دنیا انجام داده تا افراد مشتاق را به طرف خود جمع کند و به این خیال بودند که یک دولت تشکیل دهند و ایران را نابود کنند؛ امروز خوشحالیم که این فکر باطل در همه جای دنیا رسوا شده و می دانند این فکر جز خطر برای جهانیان چیزی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: امروز وقت ورود به صحنه است که معارف اصیل اسلام را در جهان تبیین کنیم و با این کار، بطلان تفکر آن ها نیز به اثبات خواهد رسید و جهانیان را به اسلام جذب کنیم.

وی بیان داشت: کشورهایی مثل عربستان در منطقه ادعای ژاندارمی داشتند و امروز کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که این، ادعایی کاملا واهی بوده است؛ همانطور که شاهد هستیم عربستان در مقابل کشورهای کوچک یمن و بحرین توانایی ایستادگی ندارد، جه برسد که بخواهد در برابر ایران بایستد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: باید جهانی فکر کنیم و شرایط آن را فراهم کنیم تا عدالت فراگیر شود و مهمتر این که نیازهای امروز دنیا را ببینیم و پاسخگوی آن ها باشیم، چرا که به وعده قرآن کریم آینده متعلق به اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پاپ سفرهای زیادی را به سراسر دنیا انجام می دهد تا مسیحیت را در جهان معرفی و افراد را به خود جذب کند؛ این در حالی است که شبکه های اجتماعی با نقل سخنان سست و نامناسب از زبان برخی چهره های مشخص و مطرح خرافاتی را دامن می زنند که اشتباه و به ضرر شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: از سوی دیگر هم یاسر الحبیب و اللهیاری اقداماتی انجام می دهند که قصد وهن و منحرف کردن اسلام اصیل را دارند؛ امروز دنیا تشنه معارف اسلام و اهل بیت(ع) است در حالی که افراد مسلط به زبان های زنده دنیا بسیار کم هستند.

وی بیان داشت: تمام سفرای سعودی علیه ایران متحد شده اند و جنگ روانی راه انداخته اند؛ اخیرا هم فتوایی به رهبر معظم انقلاب نسبت داده اند مبنی بر این که چون ایرانی ها درسال جاری به حج نیامده اند، می توانند لباس احرام بپوشند و در کربلای معلی طواف کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی هم این مطلب را منتشر کرده اند که فضای حج امسال بسیار آرام برگزار شده است؛ با انتشار این متن قصد دارند القا کنند که بحران سال گذشته تقصیر ایرانی ها بوده است؛ عربستان برای اثبات ادعای خود مستنداتش را ارائه دهد.

وی ادامه داد: فرصت های حوزه علمیه با تعطیلات گسترده ای که دارد از بین می رود؛ ما نیز باید تلاشمان را بیشتر کنیم و در جمع های متفکر، تعامل افکار انجام دهیم و منسجم عمل کنیم؛ نکته دیگر هم این است که حرف های مکمل باید زده شده و از تمام ابزار روز هم بهره گیری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: باید از ظرفیت طلاب جوان استفاده کنیم، جامعة المصطفی به خوبی از این فضا بهره گیری کرده است؛ از سوی دیگر باید خطرهایی که متوجه جوانان و جامعه است را درک کنیم.

وی با تأکید بر بهره گیری از فرصت ها، اظهار کرد: پیش از این که دشمن بخواهد از فرصت های ایجاد شده سوء استفاده کند، مسلمانان باید مدیریت فرصت های ایجاد شده را به دست گرفته و اسلام اصیل را برای جهانیان تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ادعای عربستانی ها مبنی بر سیاسی کردن حج از سوی ایرانی ها اشاره و ابراز کرد: کدام یک از اعمال ایران سیاسی است؟ آیا دعای عرفه، دعای کمیل و برائت از مشرکان که در قرآن کریم آمده اعمالی سیاسی است؟ هیچ کدام سیاسی نیست و عربستانی ها جنگ روانی راه انداخته اند تا ایران را مقصر بدانند و بی کفایتی خود را پنهان کنند.

وی خاطرنشان کرد: از 50 سال گذشته حجاج غارت می شدند و امنیت جانی نداشتند و امروز هم همین مشکلات وجود دارد؛ این بی کفایتی ها باید به گوش جهانیان رسانده شود تا متوجه شوند که چه کسی مقصر این جنایات بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تأکید کرد: نگاهی نو به دین باید وجود داشته باشد و همه چیز را در بحث اخلاقی خلاصه نکنیم؛ متأسفانه در جامعه ما و در روزنامه ها بر روی یک دروغ اظهار نظر می شود؛ با وجود این که نزدیکان غضنفر رکن آبادی دیده بودند که وی به شهادت رسیده است، اما روزنامه های داخلی عنوان کرده بودند که رکن آبادی را دزدیده اند.

وی از بحث های هرز سیاسی انتقاد کرد و گفت: در مسائل سیاسی و اجتماعی حرف های هرز می چرخد و وقت مردم را تلف می کند؛ روحانیت با نگاه به جهان و نیاز امروز، باید نگاهی نو را به راه بیندازند؛ اگر اسلام اصیل به جهانیان معرفی شود همه آن را می پذیرند و به آن گرایش پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان بیان داشت: این مرکز به دنبال سود آوری نیست و به همین دلیل همه آثار و کتب را بر روی سایت قرار داده ایم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند؛ خدمات این مرکز بسیار ارزشمند است و کاری کرده که دیگر مبلغ و محقق نیاز به جمع آوری صدها کتاب ندارد و فقط با یک نرم افزار امکان این کار فراهم شده است./840/پ201/ج1

ارسال نظرات