۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۸۶۰

پيام‌ها و پيامدهاي حمله صهيونيست‌ها به مواضع سوريه

از قبل هم قابل پيش‌بيني بود كه توافق اخير در روز جمعه بين امريكا و روسيه براي آتش‌بس در سوريه با مخالفت‌هايي روبه‌رو شود.
سوریه آمریکا

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، از قبل هم قابل پيش‌بيني بود كه توافق اخير در روز جمعه بين امريكا و روسيه براي آتش‌بس در سوريه با مخالفت‌هايي روبه‌رو شود. از پنتاگون در امريكا، تا گروه‌هاي تروريستي همپيمان با داعش و النصره گرفته تا رژيم صهيونيستي كه استمرار جنگ و ويراني در سوريه و حتي تجزيه اين كشور، در اولويت آنهاست، از جمله طرف‌هايي هستند كه از توقف درگيري در سوريه و ادامه سركوب تروريست‌هاي القاعده‌اي و تكفيري زيان مي‌بينند، به همين سبب از روز جمعه شاهد عمليات سه‌گروه تروريستي احرار‌الشام، جبهه النصره و بيت‌المقدس و تعدادي از گروه‌هاي كوچك‌تر ارتش و در منطقه قنيطره بوديم تا ضمن پيشروي در حاشيه جولان و قنيطره، راه به سمت غوطه شرقي دمشق را يكبار ديگر همواره كنند. به موازات تنگناهاي تروريست‌هاي فوق در اين عمليات تا ديروز شش حمله موشكي، هوايي و توپخانه‌اي توسط ارتش صهيونيستي روي مواضع ارتش سوريه صورت گرفته و بهانه آن نيز اصابت گلوله‌هاي خمپاره به مناطق اشغالي جولان اعلام شده است.

به روشني برداشت مي‌شود كه همانگونه كه يك وزير صهيونيست اعلام كرده، آتش‌بس به سود اسرائيل نيست و براي نقض آن دست به هر كاري خواهند زد. پاسخ موشكي ارتش سوريه و اعلام رسمي، آمادگي پاسخ به تجاوز رژيم صهيونيستي و ساقط كردن يك هواپيماي F16 و يك پهباد جاسوسي اسرائيلي، مرحله و فاز جديدي از تحولات در سوريه تلقي مي‌شود. اگر مداخله و حمايت رزمي رژيم صهيونيستي و مداواي زخمي‌هاي اين درگيري توسط صهيونيست‌ها، حمايت علني از القاعده و تكفيري‌هاي تروريست است و نشان مي‌دهد اسرائيل چگونه در كنار تروريست‌ها به بي‌ثبات كردن سوريه مي‌انديشد، اعلام آمادگي ارتش سوريه و ساقط كردن دو هواپيماي اين رژيم هم بر عزم ارتش سوريه به ضرورت پاسخ و آمادگي براي بازدارندگي در مقابل تجاوز صهيونيست‌ها دلالت دارد. به همين دليل است كه محافل داخلي در اسرائيل اين پاسخ سوريه را جدي تلقي كرده‌اند و بيانيه‌ ارتش اسرائيل نيز در يك عقب‌نشيني آشكار بر عدم تمايل درگيري جدي با سوريه دلالت دارد.

حملات توپخانه‌اي و موشكي ارتش صهيونيستي كه عمدتاً حالت نمايشي دارد و از مرز هشدار يا تقويت روحي و رواني تروريست‌ها فرا نمي‌رود، هم به لحاظ سياسي و هم به لحاظ نظامي ـ امنيتي براي صهيونيست‌ها پرهزينه است و آنها به خوبي مي‌دانند حمايت از تروريست‌هاي تابلودار النصره و احرارالشام بر جرم آنها كفايت مي‌كند و هرگونه ماجراجويي نظامي در سوريه، جبهه بزرگي از درگيري با اين رژيم اشغالگر را خواهد گشود. اكنون روس‌ها و امريكايي‌ها در مقابل يك آزمون و محك قرار گرفته‌اند كه بايد هم عليه تروريست‌هاي النصره و احرارالشام كه در توافق ثبت شده اقدام كنند و هم رژيم صهيونيستي را بر جاي خود بنشانند. هرگونه كوتاهي در اين زمينه موجب مي‌شود همانگونه كه در محورهاي درگيري با تروريست‌ها دست برتر با مقاومت و ارتش سوريه است، آنها جنگ با آشوبگر اصلي يعني رژيم صهيونيستي را به عنوان ضرورت راهبردي به اجرا بگذارند./836/د102/ل

ارسال نظرات