۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۴۹۸۷۵
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

حوزویان حقیقت پیام غدیر را به جامعه معرفی کنند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه انحراف از غدیر نوعی پیمان شکنی نسبت به رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان است، گفت: برخی با عملکرد گزینشی به دنبال انحراف جامعه از پیام غدیر هستند.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) قم در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت و عید غدیر گفت: اسلام بر مبنای غدیر تقسیم‌بندی می‌شود و به عبارت دیگر غدیر فصل جدایی اسلام کامل از اسلام ناکامل است.

وی افزود: براساس واقعه غدیر اسلام به دو نوع تقسیم می‌شود که نوع اول آن اسلام قبل از غدیر بوده و نوع دوم آن اسلام پس از غدیر است و باید دقت کرد که اسلام مورد عنایت خدا و اسلام برتر و کمال همان اسلام بعد از غدیر است که با ولایت حضرت علی (ع) کامل شد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه غدیر معرفی ولی خدا در زمین نبود بلکه تحکیم جایگاه ولایت بود، تصریح کرد: در غدیر تنها حضرت رسول(س) ولایت حضرت علی(ع) را در میان مسلمانان تحکیم کردند زیرا معرفی حضرت علی(ع) به عنوان نایب و وصی و ولی خدا پس از حضرت رسول(ص) در همان نخستین روزهای آغاز دعوت آشکار حضرت رسول(ص) به اسلام آغاز شد و حضرت رسول(ص) برای نخستین بار در انداز عشیره خود و حدیث یوم الدار بر این موضوع تأکید کردند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه غدیر تنها تحکیم ولایت حضرت علی (ع) به وسیله حضرت رسول(ص) نبود، ادامه داد: در غدیر حضرت رسول(ص) بر ولایت حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) تأکید کرده و به صراحت جانشینان حضرت علی(ع) را پس از ایشان به مردم معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب غدیر به عنوان محل تحکیم ولایت به این علت بود که غدیر بر سایر مکان ها دارای یک سری امتیازها بود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌ها ممتاز غدیر این بود که در این محل تمامی مسلمانان جمع بودند و به عبارت دیگر غدیر محل گردهمایی عمومی مسلمانان بود به همین علت حضرت با معرفی امام علی(ع) به عنوان ولی خود می توانستند خبر امامت حضرت علی(ع) را به گوش تمامی مسلمانان برسانند و جایی برای تردید در این موضوع باقی نماند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دیگر شاخصه غدیر این بود که حضرت رسول(ص) می توانستند در این محل بیعت خود را با تمامی مسلمانان تجدید کنند زیرا مسلمانان با ایشان بیعت کرده بود که از ایشان و جانشینان ایشان تبعیت کرده و تبعیت ایشان از حضرت و اوصیای ایشان سمعا و طاعتا باشد.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه انحراف از غدیر نوعی پیمان شکنی نسبت به حضرت رسول(ص) و جانشینان ایشان است، گفت: یکی از مهم‌ترین توفیقات که نصیب حوزویان می‌شود این است که می‌توانند اسلام واقعی و اسلام پس از غدیر را بیاموزند و آن را در میان سایر مردم نشر دهند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت حوزویان نشر معارف دینی و اسلام پس از غدیر در جامعه اسلامی است، ادامه داد: حوزویان به‌خصوص طلاب خواهر باید به نحوی اسلام را در میان مردم ترویج کنند که مردم هم مانند اصحاب برگزیده رسول خدا(ص) در مقابل ایشان تسلیم محض و سمعا و طاعتا باشند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قرآن کسانی را که از غدیر منحرف شده‌اند از جمله انسان‌های زیانکار و خاسر می داند، یادآور شد: در حال حاضر افرادی در جامعه اسلامی هستند که در مقابل اسلام عمل‌کرد گزینشی داشته و به دنبال انحراف از پیام غدیر و ولایت هستند که در مقابل این‌ها افزون بر داشتن علم باید تقوا هم داشت زیرا ریشه بسیاری از جریان های انحرافی امروز در نبود علم و تقوا است بنابراین اگر جامعه اسلامی را به سلاح علم و تقوا مجهز کنیم خواهیم توانست در مقابل این انحرافات ایستادگی کنیم./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات