۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۹۰۱

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

آغاز کلاس های مهدالرضا حرم رضوی، عضویت آستان قدس رضوی در کارگروه ملی زیارت و برپایی نمایشگاه «یادواره شهدای منا» در حرم رضوی از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر تکریم زائران رضوی تاکید کرد و با بیان اینکه باید در جای جای مشهد مقدس، رافت و معارف امام رضا(ع) متجلی باشد، گفت: تمام نقاط و دستگاه‌های اجرایی مشهد باید جلوه حضرت رضا(ع)و معطر به فرهنگ رضوی باشند. این فرهنگ قطعا راه نجات و رمز برون رفت از بسیاری مشکلات است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، افزود: هر فردی از هر قوم و جایگاهی، هنگامی که با انگیزه زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کند، زائر امام رضا(علیه السلام) است و تکریم این زائران وظیفه‌ای بردوش تمامی مجاوران بارگاه منور رضوی است.

نمایشگاه «یادواره شهدای منا» در حرم رضوی

نمایشگاه عکس «یادواره شهدای منا» در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی از سوی اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برپا شد.

این نمایشگاه که از ساعات اولیه برگزاری مورد استقبال زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) واقع شد، 139 تصویر از صحنه‌های این حادثه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

نمایشگاه «یادواره شهدای منا» 21 شهریور ماه همزمان با روز عرفه با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حادثه منا دایر شد و از ساعت 9 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان بود.

آغاز کلاس های مهدالرضا حرم رضوی

علی امینی گازار، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از آغاز کلاس های مهدالرضای آستان مقدس رضوی در سطح شهر مشهد خبر داد و افزود: با فرا رسیدن ماه مهر، ماه تعلیم و تربیت دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی دوره آموزشی روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی را ویژه کودکان 6 ساله در مساجد سطح شهر مشهد برگزار می کند.

امینی گازار شروع کلاس های مهدالرضا(ع) را از اول مهرماه دانست و ابراز کرد: فراگیران در طول سال تحصیلی هفته ای سه  روز به مدت دو ساعت آموزش می بینند.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همه دوره های آموزشی مهدالرضاهای دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در سطح شهر مشهد به صورت رایگان برگزار می شود.

عضویت آستان قدس رضوی در کارگروه ملی زیارت

محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از عضویت آستان قدس رضوی در کارگروه ملی زیارت خبر داد و افزود: کارگروه ملی زیارت با هدف توسعه، تعمیق زیارت و ترویج فرهنگ رضوی تشکیل شده و متشکل از معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداران سه استان خراسان رضوی، فارس و قم بوده که آستان قدس رضوی نیز به عنوان عضو جدید به عضویت این کار گروه درآمده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 25 میلیون زائر ایرانی و 2 میلیون زائر خارجی به مشهد مقدس سفر می‌کنند، ابراز داشت: ساماندهی امور زائران در سایه کار تیمی با ساختاری مشخص امکان‌پذیر است و در این راستا ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی با ایجاد ساختاری مشخص اهتمام ویژه‌ای به تسهیل امر زیارت دارد.

وی در ادامه از افتتاح «رادیو زیارت» به مرکزیت صدا و سیمای مشهد مقدس خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی و موافقت ریاست سازمان صدا و سیما، «رادیو زیارت» به عنوان یک رادیو مستقل در ماهواره، به صدا و سیمای خراسان رضوی اختصاص داده شد، که بدون شک این رادیو در ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی در سطح فراملی موثر است./303/1308/ب1

ارسال نظرات