۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۴۹۹۲۲
آيت الله طباطبايي:

در نظر گرفتن اولويت هاي اشتغال براي مردان از راه هاي جلوگيري از طلاق است

نماينده ولي فقيه در اصفهان يكي از راه هاي جلوگيري از افزايش سن ازدواج و طلاق را اولويت اشتغال براي مردان در جامعه دانست و گفت: در جامعه ما اولويت اشتغال به مردان داده نشده است و اين درحالي است كه برخي از مشاغل براي زنان از جمله پزشكي، جراحي، تدريس در دبيرستان و استاد دانشگاه نياز جامعه است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله يوسف طباطبايي‌نژاد ظهر امروز در گردهمايي ائمه جمعه استان اصفهان با موضوع ‹‹قرارگاه فرهنگي و ظرفيت هاي محرم و صفر›› درشهر برزك كاشان، گفت: ائمه جمعه و جماعت همه دلسوز اجتماع و نظام و انقلاب هستند و همه دردها را مي بينند.

وي با اشاره به اينكه اعتقاد من اين است هرچه از اسلام دور شويم ضرر كرده ايم، افزود: افرادي كه داراي جايگاهي هستند و مي توانند قوانيني را تصويب كنند از اينكه عده اي مخالفت كنند نبايد در اراده آنها تأثيرگذار باشد بلكه بايد آنچه را كه صلاح است و آنچه را اسلامي مي گويد انجام دهد.

نماينده ولي فقيه در اصفهان اضافه كرد: قانونگذار هرآنچه را خلاف اسلام مشاهده كند كنار بگذارد و آنچه را اسلام گفته است انجام دهد و اگر برخي ناراحت مي شوند اشكالي ندارد چرا كه ما بنا نيست قانون را براي خوش آمدگويي اين و آن وضع‌كنيم.

وي يكي از راه هاي جلوگيري از افزايش سن ازدواج و طلاق را اولويت اشتغال براي مردان در جامعه دانست و عنوان كرد: در جامعه ما اولويت اشتغال به مردان داده نشده است و اين درحالي است كه برخي از مشاغل براي زنان از جمله پزشكي، جراحي، تدريس در دبيرستان و استاد دانشگاه نياز جامعه است.

آيت الله طباطبايي‌نژاد برخي مشاغل مردانه مانند رشته مهندسي معدن و كشاورزي را براي زنان را مناسب ندانست و گفت: وزارت علوم بايد براساس رشته هاي مورد نياز زنان نسبت به جذب دانشجو اقدام‌ كند تا بعد از فارغ التحصيل شدن مشكل بيكاري نداشته باشند.

وي با بيان اينكه، سونوگرافي ويژه بانوان وآقايان يكي از نيازهاي امروز جامعه اسلامي است و نبايد مردان از سوی زنان و زنان توسط مردان سونوگرافي شوند، عنوان كرد: اينها مسائلي است كه دولت و حكومت و انقلاب فرهنگي نيز از آن اطلاع دارند.

به گفته وي، وزارت علوم بايد نظارت داشته است و نيازهاي امروز جامعه را بداند و براساس نيازهاي جامعه دانشجو در رشته هاي مختلف جذب كند چرا كه ما بيش 10 تا 15 هزار پزشك بيكار داريم و هزاران دختر فارغ التحصيل رشته حقوق هستند كه اگر براي آنها اشتغال فراهم نشود مشكلات بعدي را به دنبال خواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در اصفهان اضافه كرد: وقتي نمي توانيم اشتغال براي رشته هاي حقوق زنان ايجاد كنيم چرا بايد وزارت علوم در اين رشته براي زنان زمينه تحصيل را فراهم كند.

آيت الله طباطبايي‌نژاد در ادامه با يادآوري اينكه مكتب اسلام تمام مخارج زندگي را برعهده مرد گذاشته است، اضافه كرد: چرا بايد مشاغلي كه مردان مي‌توانند مشغول به كار شوند تا نان آور خانواده باشند از زنان در اين مشاغل استفاده مي‌شود و اين در حالي است كه برخي مشاغل براي زنان واجب كفايي است.

به گفته وي، امروزه برخي از مغازه‌ها براي برند كار خود از دختران نامحرم با روابط عمومي بالا استفاده مي‌كنند و معتقد هستند اگر در مغازه آنها خانم باشد بغالي آنها تبديل به فروشگاه خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در اصفهان تأكيد كرد: چنين مسائلي را ائمه جمعه نبايد بگويند چرا كه مغازه ها داراي صنف هستند و حكومت مي‌تواند در چنين مسائلي وارد شود ضمن اينكه انقلاب فرهنگي نيز از اين معضلات آگاه است و بايد جلوگيري كند.

آيت الله طباطبايي‌نژاد در ادامه با اشاره به استانداردهاي وسعت دانشگاه ها در ايران، گفت: در دانشگاه 122 هكتاري كه دختر و پسر در آن مشغول به تحصيل هستند هيچ نظارتي در چنين فضايي نمي‌تواند انجام شود.

وي، بر درمان بنياني مشكلات اجتماعي جامعه تأكيد و اضافه كرد: براي درمان دردهاي بنياني جامعه بايد ريشه يابي‌كرد و دردها را ريشه اي درمان كرد تا براي هميشه ريشه كن شود.

آيت الله طباطبايي‌نژاد، يك طلاق از هر 5 ازدواج در اصفهان و يا 2 طلاق ازهر 5 ازدواج در تهران را از جمله مشكلات امروز جامعه دانست و ابراز داشت: از امروز بايد براي 10 سال آينده برنامه ريزي كرد تا زنان مطلقه افزايش نداشته باشند.  

به گفته وي، از جهيزيه هاي بالا بايد جلوگيري شود تا زندگي‌هاي زوجهاي جوان در ادامه با مشكل روبرو نشوند چرا كه مشكلات جامعه مي تواند انقلاب را تحت تأثير قرار دهد.

نماينده ولي فقيه در اصفهان همچنين، بودجه هاي فرهنگي را ناچيز خواند وگفت: بودجه هاي زيادي به ورزش اختصاص داده مي شود و در اعتراض به تخصيص بودجه هاي هنگفت ورزشي، عنوان مي‌كنند ورزش نيز كار فرهنگي است چرا كه اگر جوانان در ميادين ورزشي حضور نداشته باشند در جاهاي ديگري حضور خواهند داشت./202/1307/ب1

ارسال نظرات