۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۴۹۹۳۰

اهتمام دولت تدبیر و امید در رونق اقتصادی کشور ستودنی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش های دولت و تدبیر در عرصه کاهش نرخ تورم اشاره کرد و گفت: دولتمردان تمام تلاش خود را برای رونق اقتصادی به کار بسته اند.
جنتی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(25 شهریور) در آیین افتتاح کتابخانه خیری سید افضل موسوی اظهار کرد: قرآن یکی از معجزات پیامبر گرامی اسلام است که از افتخارات ما محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه این آیات توسط کاتبان جمع آوری می شد، افزود: سخنان و دعاهای پیامبر و ائمه به عنوان گنجینه هایی در اختیار ما قرار دارند که از آن جمله می توان به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد.

جنتی با اشاره به اینکه اسلام به مساله کتاب اهمیت ویژه ای قائل شده است، ادامه داد: به فرموده رهبری کتاب خوب دروازه ای به سوی دانش، علم و تمدن اسلامی است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: کتاب وسیله ای برای انتقال فرهنگ، علم و دانش است و افتخار ماست که از ابتدای اسلام تاکنون کتابخانه های بزرگی در کشور شکل گرفته است.

جنتی با یادآوری اینکه در طول قرن ها در کشور آثار فرهنگی و تمدنی ایران در کشورهای دیگر هم مشهود است، گفت: در سفر به هند می توان میلیون ها نسخه فارسی را که آثار فرهنگی ایران در آن نوشته شده در کتابخانه های هند به چشم می خورد.

وی به نهضت تالیف، ترجمه و کتابخانه در کشور که روزبه روز در حال گسترش است اشاره کرد و ادامه داد: امید می رود این سنت حسنه همچنان ادامه پیدا کند.

به گفته جنتی، خیرین در کنار تمام فعالیت هایی که در عرصه های خیریه دارند، از نظر معنوی در جهت مدرسه سازی و کتابخانه سازی رو آورده اند و کتابخانه های بزرگی در کشور را شاهد هستیم که امروز مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی از محل موقوفات امام رضا ساخته شده است و همه عاشقان و شیفتگان آن حضرت در این زمینه فعالیت کردند.

به گفته جنتی، استان زنجان دیار با برکت و عالم خیزی است که همواره در دوران های مختلف عالمان بنامی را در خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه ستارگان درخشانی از این خطه در آسمان ادب و فرهنگ می درخشند، گفت: این استان سهم بسیاری در توسعه فرهنگ و علم کشور داشته است و انتظار می رود مساله کتاب و کتابخوانی و انتقال دانش مورد توجه قرار گیرد.

جنتی به حضور عالمان برجسته از این خطه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هم عالمانی که مایه افتخار جهان اسلامی هستند متعلق به این استان می باشند.

این مقام مسوول به کتابخانه ها و کتابهای ارزشمندی که در کتابخانه ها وجود دارد اشاره کرد و افزود: این کتابخانه به همت مصلی نژاد و سید افضل موسوی برپا شده است که امکانات خود را در جهت گسترش علم و دانش و دستگیری از نیازمندان و فعالیت های خیریه هزینه کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهداء کتاب به کتابخانه در راستای گسترش کتابخانه ها و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در جهت کتابخوانی هم باید تلاش شود.

جنتی با اشاره به اینکه سال گذشته 80 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است خاطرنشان کرد: بخشی از کتاب های چاپ اول و تعدادی چاپ مجدد می باشد.

وی به نمایشگاه های کتاب و هدایت افراد به سیر مطالعاتی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی باعث می شود کمتر افراد به کتابخانه ها مراجعه کنند ولی از سویی باعث دسترسی افراد به کتابخانه های بزرگ در کشور های مختلف می شود.

این مقام مسوول افزد: در حوزه کتاب و مطبوعات علیرغم فضای مجازی کتاب، نشریات و روزنامه های مکتوب جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی افزود: هرچه در راستای گسترش کتابخانه ها تلاش کنیم به توسعه علم و دانش کمک کردیم که کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است.

جنتی یکی از امتیازات استان زنجان را وجود معادن، امکانات کشاورزی، صنعتی و امکانات معنوی و شخصیت های علمی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در کنار این امتیازات همدلی و هم آوایی بین شخصیت های استان یکی از رموز توسعه و گسترش استان زنجان در زمینه های گوناگون شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توانست تورم را به 9 درصد برساند که کار بزرگی بود، ادامه داد: این اتفاق در شرایطی رخ داد که بسیاری از کشورهای نفت خیر در اثر پایین آمدن قیمت نفت دچار مشکلات جدی شدند.

جنتی با بیان اینکه دولت به دنبال رونق اقتصادی است، گفت: لوایحی که به مجلس ارائه شد در راستای از بین بردن موانع رکود در کشور بود که با تصویب مجلس در حال اجرایی شدن است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال کشور از رونق اقتصادی خوبی برخوردار شود، گفت: بیکاری مشکل شکننده و مادر بسیاری از فسادهای فرهنگی و اجتماعی است و دولت تلاش می کند حداکثر اشتغال را ایجاد کند و این مشکلات را کاهش دهد.

به گفته وی، اگر دولت می خواهد نرخ بیکاری را در حد 11 درصد نگه داد، باید سالانه 800 هزار شغل ایجاد کند.

وی همدلی را رمز فائق آمدن به مشکلات در کشور عنوان کرد و گفت: اگر همدلی نباشد موجب خنثی شدن زحمات دیگر مسوولان می شود./836/د102/ل

ارسال نظرات