۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۹۴۳
استاد سطح عالی حوزه مطرح کرد؛

کفر، استکبار و نفاق از مهمترین تهدیدات عصر غیبت

حجت الاسلام لاجرودی با بیان این که دشمنان برای این که ما را از خداوند جدا کنند، ابتدا ما را از ولی خدا جدا کرده و انسان را فردی به ظاهر بی نیاز معرفی می کنند، گفت: کفر، استکبار، نفاق و دوری از خدا از مواردی است که مسلمانان را در عصر غیبت تهدید می کند.
حجت الاسلام سید عباس لاجوردی

حجت الاسلام سید عباس لاجوردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با دهه ولایت، اظهار داشت: کسانی که ولی خدا را نائب خداوند متعال ندانند، جایگاه ایشان را نفی می کنند و از تبعیت از ولی خدا هم سرپیچی می کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: کسانی که می خواهند خداوند متعال را پرستش کنند، باید ولی خداوند متعال را هم قبول داشته باشند؛ در مقابل کسی که ولی خدا را نفی کند، خداوند متعال را نیز نفی کرده است.

وی تصریح کرد: این اعتقادات به جایگاه و منصب افراد ربط ندارد و اشخاص در هر مقامی که باشند نسبت به ولی خدا اعتقادی دارند؛ به طور کلی باید گفت که اعتقاد به خدا، اعتقاد به ولی خدا را نیز به همراه دارد.

حجت الاسلام لاجوردی بیان داشت: بدون توجه به ولی الله، امکان تفضل نعمات الهی از سوی حق ممکن نیست؛ ما به ولایت نیاز داریم و در واقع جایگاه ولایت، مظهر عنایت حق تعالی است.

وی با بیان این که اگر ولی نباشد، اهداف محقق نخواهد شد، گفت: مسأله مهمی که مورد غفلت واقع شده این است که وجود هر شیء با عنایت حق است که این عنایات از طریق ولی خدا به انسان ها داده می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در قرآن کریم آمده که اراده خداوند متعال در عنایت و توجه خدا به داعی الله زمان است که این داعی، همان حجت زمان است که اومر حق را مستتر می کند.

وی تأکید کرد: عبودیت و حیات انسان ها با مدیریت ولی تحقق پیدا می کند و همه روزی آن ها از طریق ولی خدا به آن ها داده می شود.

حجت الاسلام لاجوردی درباره تهدیداتی که در عصر غیبت وجود دارد، مطالبی را بیان داشت و گفت: کفر، استکبار، نفاق و دوری از خدا از مواردی است که مسلمانان را در عصر غیبت تهدید می کند.

وی افزود: برای این که ما را از خداوند متعال جدا کنند، ابتدا ما را از ولی خدا جدا می کنند و انسان را فردی به ظاهر بی نیاز معرفی می کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: دشمن خودش را جای ولی خدا می نشاند و با فاصله انداختن بین افراد با ولایت، آن ها را از خداوند متعال دور می کند.

وی تأکید کرد: کفار می خواهند که انسان به زمین نگاه کند و خود را بالا بداند، در حالی که خداوند متعال می خواهد که انسان به آسمان نگاه کند و در محضر خداوند متعال بندگی کند.

حجت الاسلام لاجوردی خاطرنشان کرد: غیر مسلمانان و کفار انسان را نهایت می دانند و در مقابل دین مبین اسلام، خداوند متعال را نهایت قرار می دهند؛ باید توجه داشت که انسان باید خداجو و خداخواه باشد./840/302/ی

ارسال نظرات