۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۴۹۹۴۴
کارشناس خانواده:

یکسان سازی زن و مرد سبب آسیب به خانواده شد

کارشناس و مشاورخانواده گفت: یکسان سازی زن و مرد نخستین و مهمترین خطایی بود که اتفاق افتاد و پس از این کار نقشها و وظایف این دو جنس ترکیب شدند و خانواده آسیب جدی دید.
خانواده سالم و رشد دهنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی واعظ موسوی، سخنران و خطیب حرم رضوی، امروز 25 شهریور در سلسله همایشهای الگوی سوم با عنوان نقش معرفتی زن و خانواده در موسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف نور گفت: وقتی در لغت عرب نگاه می کنیم نساء و نسوه دیده می شود که به جنس نرم می گویند و زنان را نساء نامیده اند.

وی با بیان اینکه در سوره یوسف و نساء به زن نسوه گفته می شود، افزود: افزون بر فیزیک بدن زن، روانشناسی او هم نرم است و وقتی به اصل آفرینش زن و مرد برسیم می توان حوزه زنانه و مردانه را جدا کرد.

یکسان سازی زن و مرد نخستین و مهمترین خطا

این کارشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه غربیها پس از انقلاب صنعتی این دو حوزه را یکی کردند، تصریح کرد: یکسان سازی زن و مرد نخستین و مهمترین خطایی بود که اتفاق افتاد و پس از این کار نقشها و وظایف این دو جنس ترکیب شدند و خانواده آسیب جدی دید.

وی با بیان اینکه به دنبال این یکسان سازی زن باید مرد و مرد باید زن باشد، اظهار کرد: وقتی جای این دو وظایف و نقشهایشان جابجا می شود خانواده رو به اضمحلال می رود و جاذبه زن و مرد برای هم کم می شود.

حجت الاسلام واعظ موسوی افزود: زن 80 درصد صفات زنانه و 20 درصد صفات مردانه و مرد 80 درصد صفات مردانه و 20 درصد صفات زنانه دارند و در روانشناسی عشق، انسان عاشق و شیفته نیمه گمشده خود است.

نباید زنان و مردان برای گسترش صفات غیر خودشان تلاش کنند

وی با بیان اینکه خودآگاهی و خودشناسی نخستین مرتبه کمال است، تصریح کرد: انسان وقتی خودش را شناخت می خواهد نیمه گمشده اش را پیدا کند و نباید زنان و مردان برای گسترش صفات غیر خودشان تلاش کنند.

این کارشناس و مشاورخانواده افزود: وقتی که زن مردانه شد دیگر جذابیتی برای مرد ندارد و به همین دلیل بانوان با وجود همه فعالیت های اجتماعی، علمی، پژوهشی، تحقیقی و سیاسی، نباید زن بودن خودشان را فراموش کنند و بایستی مقاومت کنند تا زن بمانند.

وی در ادامه خطاب به بانوان و انتقاد از تربیت نادرست فرزندان و دختران در شرایط امروزی گفت: سعی کنید فرزندان خود را دخترانه و پسرانه تربیت کنید و آنها را برای پذیرش نقشهای آینده خودشان آماده کنید.

حجت الاسلام واعظ موسوی افزود: پسران را از همان ابتدا مسؤولیت پذیر تربیت کنید و برخی از کارهای بیرون منزل را به آنان بسپارید تا این مردان در آینده احساس مسؤولیت و غیرت داشته باشند.

غیرت مردانه از نشانه های مسؤولیت پذیری و قوام بودن   

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه غیرت مرده است، اظهار کرد: در واقع غیرت مردانه یکی از نشانه های مسؤولیت پذیری و قوام بودن مردان است و از طرفی یکی از اموری که غیرت مردان را تثبیت می کند اطاعت پذیری زنان است که در عصر جدید از مد رفته است.

حجت الاسلام واعظ موسوی در ادامه با اشاره به آیه 34 سوره نساء گفت: در این آیه در تبیین جایگاه زن و مرد در خانواده و اجتماع اینگونه گفته می شود که مردان بر زنان قوامیت دارند و نقش بانوان در همین راستا در دوام در اطاعت مستمر و همیشگی است.

اصالت پیدا کردن کنکور و دانشگاه به جای ازدواج

وی ادامه داد: در فرهنگ و تمدن اسلامی با محوریت مباحث خانواده، اگر می خواهید بچه های خوبی داشته باشید آنها را برای ازدواج تربیت کنید چرا که در شرایط کنونی اصالت برای ازدواج نیست و کنکور و دانشگاه اصالت پیدا کرده است.

این کارشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه تربیت های امروزی پلیسی و انضباطی شده است، اظهار کرد: فطرت خودتان را فدای تحصیلاتتان نکنید چرا که ما فطرت خودمان را گم کرده ایم و این در حالی است که باید فطری زندگی کنیم.

حجت الاسلام واعظ موسوی افزود: عاطفه آنقدر اثرگذار است که خیلی از مشکلات را حل می کند و امروز باید رابطه های عاطفی در خانواده در بین زن و شوهر و والدین و فرزندان تلطیف شود چرا که این رابطه ها گم شده است./202/934/ب1

ارسال نظرات