۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۴۹۹۵۱
آيت الله طباطبايي نژاد:

مجالس عزاداری نيازمند منبری‌های توانمند است

نماينده ولي فقيه دراصفهان گفت: امروز براي عزاداريهاي خود نياز است از منبريهاي توانمندي براي سخنراني دعوت كنيم تا آگاهيهاي مردم را نسبت به انقلاب و اصول و عقايد و مسائل ديني افزايش دهند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

آيت الله يوسف طباطبايي‌نژاد در حاشيه گردهمايي ائمه جمعه استان اصفهان با موضوع ‹‹قرارگاه فرهنگي و ظرفيت هاي محرم و صفر›› در شهر برزك كاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: مراكز و اماكن فرهنگي و زمانهاي فراواني داريم كه مي‌توانيم از اين ظرفيتها بيشترين بهره برداري براي آگاهي مردم از دين و اسلام داشته باشيم.

وي ظرفيتهاي ماه محرم براي آگاهي مردم از دين و اسلام را مهم دانست و با اشاره به اين فرمايش امام خميني(ره) كه ما هرچه داريم از محرم داريم، به مردم مومن متدين استان اصفهان سفارش‌ كرد در عزاداريها تنها به سينه زني و مداحي اكتفا نكنند.

آيت الله طباطبايي‌نژاد، اذعان كرد: مداحي و سينه زني عشق ما را نسبت امام حسين(ع) و ائمه اطهار(ع) زياد مي‌كند اما فكر انسان را ارتقا نمي‌دهد و نياز است همچون گذشته براي عزاداران سخنراني‌ كرد، چرا كه در قديم مداحي‌‌ها مقدمه اي براي تجمع مردم بود تا با تجمع مردم سخنران براي آنها وضعيت اسلام و اصول دين را كه مانند امروز مورد هجمه قرار گرفته بود را براي مردم روشنگري كنند.

نماينده ولي فقيه در اصفهان يادآور شد: امروز دشمنان اسلام فيلم ها و كتابهاي فراواني‌ را كه عليه اسلام و خدا است توليد و منتشر و به مردم ارائه مي‌كنند تا با شبهه افكني، مردم را دچار شك و ترديد كنند.

آيت الله طباطبايي نژاد تصريح كرد: امروز براي عزاداريهاي خود نياز است از منبريهاي توانمند براي سخنراني دعوت كنيم تا آگاهيهاي مردم را نسبت به انقلاب و اصول و عقايد و مسائل دينی افزايش دهند.

به گفته وي، سينه زني و زنجير زني، عشق به اهل بيت و ائمه اطهار را افزايش مي‌دهد اما در عين حال اگر از مسائل مهم ديگر عزاداري كه سخنراني است غافل شويم مانند برخي از شيعيان عراقي كه با ما جنگيدند و نتوانستند تفاوت بين صدام و امام خميني(ره) را درک كنند، خواهيم شد.

نماينده ولي فقيه در اصفهان وظيفه ائمه جمعه را در انجام فعاليتهاي فرهنگي‌ مهم دانست و با اشاره به اينكه ائمه جمعه در رأس كار قرار دارند، اظهار داشت: ائمه جمعه در انجام اين رسالت خود مي توانند از روحانيان مساجد براي امر استفاده كنند و در اين زمينه فعال باشند.

لازم به ذكر است، گردهمايي ائمه جمعه استان اصفهان امروز با موضوع ‹‹قرارگاه فرهنگي و ظرفيت هاي محرم و صفر›› در شهر برزك كاشان برگزار شد./302/1307/ب1

ارسال نظرات