۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۴۹۹۵۵
آيت الله نمازي مطرح کرد؛

نقش مهم نماز جمعه در حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: مطرح كردن آسيبهاي اجتماعي و فرهنگي و ارائه راه حل هاي كارشناسي شده در نمازهاي جمعه كه قرارگاه هاي فرهنگي نظام هستند مي تواند نقش مهمي در كاهش آسيبهاي اجتماعي و فرهنگي داشته باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

آيت الله عبدالنبي نمازي، در حاشيه گردهمايي ائمه جمعه استان اصفهان با موضوع ‹‹قرارگاه فرهنگي و ظرفيت هاي محرم و صفر›› در شهر برزك كاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: ارزيابي آسيبهای اجتماعي و فرهنگي در نمازهاي جمعه سبب خواهد شد تا دست ائمه جمعه براي حسن انجام رسالت خطابه جمعه و ارشاد و هدايت افكار عمومي پر باشد.

وي ارزيابي و مطالعه پيرامون آفتهاي اجتماعي و آسيبهاي اجتماعي را از جمله رسالت سنگين قرارگاه هاي فرهنگي دانست و عنوان كرد: علت گرايش برخي از افراد به گناه، مخالفت با مسائل دين، اختلافات در خانواده ها و افزايش آمار طلاق، آفتهاي اجتماعي و آسيبهاي اجتماعي است.

آيت الله نمازي يادآور شد: مطرح كردن آسيبهاي اجتماعي و آسيبهاي فرهنگي و ارائه راه حل هاي كارشناسي شده در نمازهاي جمعه كه قرارگاه هاي فرهنگي نظام هستند و تعداد زيادي از زنان و مردان و جوانان و كهنسالان در نمازهاي جمعه شركت دارند مي تواند نقش مهمي در كاهش آسيبهاي اجتماعي و آسيبهاي فرهنگي داشته باشد.

به گفته وي، ارائه راه حل هاي كارشناسي شده آسيبهاي اجتماعي و آسيبهاي فرهنگي مي‌تواند جامعه را به آرامي به سمت و سوي اصلاح و نجات از اين آسيبها و فتنه هاي فرهنگي پيش ببرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: لازم است روحانيت و ائمه جمعه هرچند مدت گردهمايي‌هايي را داشته باشند و در اين گردهمايي‌ها، مسائل اجتماعي و آسيبهاي اجتماعي و مشكلات مردم  را ارزيابي‌ كنند و راه حل‌هاي آنها را مطرح و كارشناسان اظهار نظر كنند.

آيت الله نمازي اذعان كرد: ارزيابي آسيبهای اجتماعي و فرهنگي در نمازهاي جمعه سبب خواهد شد تا ائمه جمعه راه حل‌هاي كارشناسانه كار خود را انجام دهند تا آثار و بازتاب و دستاوردهاي بيشتري داشته باشد.    

لازم به ذكر است، گردهمايي ائمه جمعه استان اصفهان امروز با موضوع‹‹ قرارگاه فرهنگي و ظرفيت هاي محرم و صفر›› درشهر برزك كاشان برگزارشد./302/1307/ب1

ارسال نظرات