۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۵۰۰۰۲

نگاهی به برنامه­‌های رادیو معارف

بررسي نحوه اجراي سند تحول آموزش و پرورش در برنامه «پنجره»، دشمن‌شناسي‌از سوی حجت الاسلام و المسلمین قرائتي در برنامه «مکتب وحی»، زندگی امام هادی(ع) در برنامه ««هلال هدايت» و اوضاع اعتقادي عصر امام دهم در برنامه «صبح هدايت» از جمله برنامه­‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسي نحوه اجراي سند تحول آموزش و پرورش در برنامه «پنجره»،بررسی دشمن‌شناسياز سوی حجت الاسلام و المسلمین قرائتي در برنامه «مکتب وحی»، بررسی زندگی امام هادی(ع) در برنامه ««هلال هدايت» و نیز بررسي اوضاع اعتقادي عصر امام دهم در برنامه «صبح هدايت» از جمله  برنامه­های رادیو معارف است.

بررسي نحوه اجراي سند تحول آموزش و پرورش

برنامه پنجره راديو معارف با حضور مديران و معاونان وزارت آموزش و پرورش ابعاد تربيتي فرهنگي و آموزش سند تحول آموزش و پرورش را واكاوي مي‌كند.

 همزمان با آغاز سال تحصيلي برنامه «پنجره» با هدف بررسي اجراي سند تحول در آموزش و پرورش به روي آنتن ميرود.

در اين برنامه ،مهندس مهدي نويد ادهم دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش، به بررسي اقدامات شوراي عالي آموزش و پرورش در تحقق منويات معارفي و  ديني سند تحول بنيادين خواهد پرداخت.

تبيين  عملكرد دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنيادين با كارشناسي محبي مدير كل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از جمله موضوعاتي است كه به آن پرداخته خواهد شد.

همچنين  تبيين اقدامات معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش بنابرسند تحول بنيادين با كارشناس ديمه ور معاون آموزش ابتدايي از محورهايي است كه در اين برنامه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

"پنجره" كاري است از گروه اخبار معارفي و اطلاع رساني به تهيه و سردبيري سيد علي حسينيان و گويندگي  سيد مرتضي موسوي نژاد كه  تا 30 شهريور 95 ساعت 17:00 از راديو سراسري معارف تقديم مخاطبان خواهد شد.

دشمن‌شناسي در كلام استاد قرائتي از راديو معارف

برنامه در مكتب وحي با تفسير آيات نوراني سوره مباركه ممتحنه با موضوع دشمن شناسي به روي آنتن مي‌رود.

در مكتب وحي برنامه‌اي است كه  به شرح و تفسير روان قرآن كريم با بيان شيواي مفسّر گرامي، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي اختصاص دارد و هدفش تدبّر بيشتر شنوندگان در آيات نوارني اين كتاب انسان ساز است.

 استاد قرائتي در اين برنامه از ابتداي قرآن به تفسير كلام نوراني حق پرداخته و  از روز جمعه 26 شهريور 95 تفسير آيات نوراني سوره مباركه ممتحنه را اغاز خواهند كرد.

 وي ضمن تفسير آيات نوراني اين سوره مباركه  به بحث  دشمن‌شناسي و شگردهاي آنها مي پردازد.

برنامه (در مكتب وحي) روزهاي جمعه هر هفته ساعت 20:20 پخش  شده و ساعت 02:20 بامداد روز شنبه بازپخش مي شود.

«هلال هدايت»روي موج فضيلت و فطرت

همزمان با شب ميلاد امام هادي عليه السلام ويژه برنامه هلال هدايت به بررسي تاريخ زندگي آن امام همام مي پردازد.

اين برنامه  با كارشناسي حجج اسلام حسن عرفان و محمد رضا سبحاني‌نيا به بررسي  تاريخ اجمالي خلفاي عصر امام دهم و امام شناسي و امامت شناسي در عصرامام هادي(ع) مي‌پردازد.

همچنين بررسي شأن امام در زيارت جامعه كبيره و وظايف مردم در برابر امام با استناد به زيارت جامعه كبيره از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«هلال هدايت» كاري از گروه قران و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري : سيد ابوالقاسم غضنفريو اجراي رضا حبيبي جمعه 26 شهريور ساعت ساعت 21:15 به صورت زنده از راديو سراسري معارف پخش ميشود.

سيره امام هادي(ع) همراه با صبح هدايت

همزمان با ميلاد دهمين سپهر آاسمان امامت و ولايت، امام هادي عليه السلام برنامه صبح هدايت روي آنتن مي رود.

حجت الاسلام سيد بها الدين ضيائي نيا در اين برنامه به بررسي اوضاع اعتقادي عصر امام هادي(ع)،‌ مواضع امام در مقابل غلات خواهد پرداخت.

همچنين دفاع از ساحت امامت با انشاء دو زيارتنامه و مستندات قرآني زيارت غديريه از جمله موضوعات ديگري است كه در  اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«صبح هدايت» كاري ازگروه قرآن واهل بيت عليهم السلام و به تهيه و سردبيري محمد حسن جلالي و اجراي حميد سوري شنبه 27 شهريور ساعت 08:40 تا 10:00  به صورت زنده تقديم شيفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) ميشود./998/ت303/ی

ارسال نظرات