۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۵۰۰۳۴

تاكيد آيت الله حسينی بوشهری بر جدی گرفتن حضور در نمازهای جمعه

عضو شورای عالی حوزه با تأكيد بر جدی گرفتن حضور در نمازهای جمعه، گفت: امروز مصلاهای نمازهای جمعه نيازمند حضور همگانی ما است.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري، پنجشنبه شب در يادواره 70 شهيد راوند و خزاق و 5 شهيد گمنام  و شهداي حرم در آستان مقدس امامزاده ولي بن موسي الكاظم(ع) راوند كاشان، با اشاره به ويژگی و جايگاه شهدا، گفت: يكي از ويژگيهاي شهدا حفظ دين و پاسداري از دين است، از اين رو پاسداري از دين براي شهدا آنقدر مهم بود كه حاضر شدند جان خودشان را براي بدهند تا دين بماند.

وي با اشاره به اينكه اميرمومنان مي فرمايد، گاهي صحنه هايي پيش مي‌ آيد كه مال را فداي جان مي‌كنيم و مال سپربلاي جان مي شود، ادامه داد: اما اگر بنا باشد بين جان و حفظ دين يكي باشد، مي فرمايد، زماني كه پاي جان و دين به ميان مي آيد بايد جان داد تا دين بماند.

آيت الله حسيني بوشهري همچنين عملي كردن كلام امام خميني(ره) را يكي ديگر از ويژگيهاي شهدا دانست و با اشاره به اينكه جهاد در راه خدا ويژگي بعدي شهدا بود، عنوان كرد: شهداي ما شهادت و جهاد در راه خدا را حتي به پدر و مادر و خواهر و برادر، تجارت و خانه و زندگي ترجيح دادند تا به وصال خود برسند.

به گفته وي، شهدا پدر و مادر و خواهر و برادر را عزيز مي دانستند اما خدا را برهمه اينها عزيزتر دانستند و بر همين اساس بود كه راهي جبهه‌هاي نبرد حق بر عليه باطل شدند و تعلقات دنيايي‌آنها را زمين گير نكرد.

عضو هيأت ریيسه مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: شهدا اهل تعلقات دنيا نبودند، بلكه آنها وظيفه شناس بودند و هركجا كه لازم بود قدم برمي‌داشتند و حضور داشتند و امروز نيز مصلاهاي  نمازهاي جمعه نيازمند حضور همگاني ما است.

آيت الله حسيني بوشهري با تأكيد بر جدي گرفتن حضور در نمازهاي جمعه، اذعان كرد: شهداي ما اهل تكليف و وظيفه شناس بودند و هر كجا كه تكليف حكم مي‌كرد  براساس وظيفه شناسي كه داشتند در آنجا حضور داشتند.

وي در ادامه يادآور شد: اميرمومنان به ميثم تمار فرمود، دستها و زبان تو را در راه خدا قطع مي‌كنند، ميثم تما از امير مومنان(ع) سؤال می کند لحظه اي كه دست وپا و  زبان مرا قطع كنند در آن زمان بر دين خود استوار و پايدار خواهم بود ، اميرمومنان مي فرمايد بله، از اين رو زماني كه از زندان آزاد مي‌شود شروع به  مدح اميرمومنان(ع) مي‌كند دست او را قطع مي‌كنند اما باز هم مدح اميرمومنان را مي‌كند و اينبار زبانش را قطع مي‌كنند.

آيت الله حسيني بوشهري ادامه داد: در زمان حاضر نيز برخي از شهدا با لب تشنه شهيد شدند و برخي ديگر سر در بدن نداشتند اما به تكليف ديني خود عمل كردند و وظيفه شناس بودند و برخي ديگر از شهدا به جاي جنازه چند تكه استخوانهاي آنها را آوردند.

وي با اشاره به اينكه ويژگي بعدي شهدا اين بود كه مي‌گفتند اي كاش دوباره زنده مي شديم و مانند شهداي كربلا دوباره به شهادت مي‌رسيديم، اضافه كرد: شهدا به كم قانع نبودند و با وجود اينكه كار خيلي انجام مي‌دادند اما هيچگاه به رخ ديگران نكشيدند و خود را بدهكار مي‌دانستند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اذعان كرد: شهدا وظيفه شناس، تكليف شناس، اهل بصيريت و آگاهي‌ بودند و هيچگاه به كم قانع نبودند و به همين علت است كه خداوند در قرآن مي فرمايد، جايگاه شهدا، جايگاه والايي است و آنهايي كه در راه ما جهاد كردند ما نيز مسير را برايشان هموار مي‌كنيم و اعمال آنها را از بين نمي بريم چرا كه بهشت جايگاه شهدا است./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات