۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۰۳۷
پژوهشگر تاریخ جهان اسلام:

سازش با آل سعود نرمشی ذلیلانه و بدترین نوع ننگ و نکبت است

پژوهشگر تاریخ جهان اسلام گفت: ننگ است برای مدعیان تنش‌زدایی در جمهوری اسلامی که با آل سعود سازش کنند، چرا که این اقدام مقید بودن به نرمش‌های ذلیلانه یا بدترین نوع نکبت است.
قنبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حشمت‌الله قنبری، پژوهشگر تاریخ جهان اسلام، شامگاه جمعه در برنامه زنده تلویزیونی باران که از شبکه قرآن پخش شد، درباره بررسی فاجعه منا، گفت: هر انسان موحدی باید خود را در قبال این واقعه مسؤول بداند.

وی افزود: بر اساس فرمایشان رهبر معظم انقلاب که فرموند آل سعود شجره خبیثه و معلونه است، اگر کسی خارج از این قضیه به آل سعود نگاه کند خائن یا غافل است.

این پژوهشگر تاریخ جهان اسلام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آل سعود، اظهار داشت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب خاندان سعودی جمعیتی تبهکار، وقیح و بی‌شرم، بی‌کفایت و بی‌لیاقت، جاهلان گمراه، عمل‌کنندگان به سوء، سلسله شجره ملعونه، جنایتکاران و دشمن امت اسلام هستند.

قنبری افزود: با این توصیفات رهبر معظم انقلاب، حال اگر برخی بیایند و به بهانه تنش‌زدایی از جهان اسلام به این باور برسد که نظام جمهوری اسلامی این قابلیت را دارد که دست خود را در زلف شجره خبیثه وارد کند ننگ بزرگی است و معنای بسیار بدی را درباره مدعیان آن منتقل می‌کند چرا که سازش با آل سعود یا مقید بودن به نرمش‌های ذلیلانه با بدترین نوع نکبت است.

وی با اشاره به اینکه حج پایه ایمانی و اعتقادی مسلمانان است و باید در هر حالتی برگزار شود، بیان داشت: حج عظمت کلمةالله را به نمایش می‌گذارد، حج با انسجام امت اسلامی باید نماد عزت آنها باشد، بنابراین تعطیل کردن آن یا بستن راه به روی عده‌ای از مسلمانان قابل گذشت نیست.

این پژوهشگر تاریخ جهان اسلام با اشاره به خروج حضرت سیدالشهدا(ع) از مراسم حج، گفت: اگر سیدالشهداء مراسم حج به آن بزرگی را رها کرده و عازم کربلا شد می‌خواست نشان دهد که مسلمانان باید در مقابل ظلم و ستم موضع روشن و مشخصی داشته باشند.

قنبری با اشاره به اینکه گاهی برخی در پیوند با جریان‌های نکبت دچار تردید و تزلزل می‌شود، ابراز کرد: چنین شخصیت‌هایی با این افکار و عقاید ملت را پاره‌پاره می‌کنند، قرآن در برابر چنین جریان‌هایی خطاب به مسلمانان می‌فرماید: شما را چه شده که دو گروه و دچار تفرقه شدید، آیا کسی که خدا او را گمراه کرده است شما می‌خواهید هدایت کنید؛ اگر کسی خود را در سایه این آیه قرار دهد خود را با خدا هماهنگ می‌کند نه با بافته‌های ذهن خود./807/203/ب2

ارسال نظرات