۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۰۰۴۰
مدير حوزه علميه کاشان:

«خودمحوري» ثمره توجه افراطي به فرزند است

مدير حوزه علميه كاشان، تک فرزندي را زمينه ای مناسب براي بروز آفت خودمحوري رفتاري و اخلاقي ذکر کرد و گفت: «خودمحوري» ثمره توجه بيش از حد به فرزند است که در سنين بالاتر با پرخاشگري و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي خود را نشان مي دهد.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام منصور فرجي پنجشنبه شب در جشنواره فرزند بيشتر زندگي شادتر در مسجد خاتم الانبيا(ص) مسکن مهر کاشان، گفت: مهم ترين و يکي از اصلي‌ترين اهدافي که افراد به واسطه آن ازدواج مي‌کنند لذت بهره مندي از فرزند است تا به وسيله آن زندگي‌ کاملتري را تجربه کنند.

وي تک فرزندي را يکي از چالش هاي خانواده ها دانست و خاطرنشان کرد: نخستين آسيبي که تک فرزندي موجب مي شود وابستگي و تکيه بيش از حد فرزند به پدر و مادر است، مسؤوليتي که در صورت وجود فرزندان ديگر بين آنان تقسيم مي شود.

حجت الاسلام فرجي حتي خانواده داراي دو فرزند را نيز داراي مشکلات متعدد قلمداد کرد و افزود: در اين ميان اختلاف ميان فرزند کوچکتر و بزرگ تر خود را مي نماياند و والدين در مديريت توجه و محبت ميان فرزندان خود دچار مشکل مي شوند.

مدير حوزه علميه كاشان همچنين کسب تعامل و تفاهم را مزيت خانواده هاي داراي چند فرزند دانست و گفت: آنان در محيط خانواده ياد مي گيرند چگونه با همياري و کمک به يکديگر مشکلات هم را حل کنند.

وي از تجربه اجتماعي زيستنن به عنوان موهبت ديگر چند فرزندي در خانواده ها  نام برد و ابراز داشت: اين نقش را پدر و مادر به هيچ وجه نمي توانند براي فرزندان ايفا کنند، بلکه اين خود فرزند است که بايد زيست در محيطي اجتماعي در کنار برادران و خواهران خود را بياموزد.

اين استاد اخلاق، احساس برخورداري از پشتوانه و کسب تجربه و تکميل زندگي، رسيدن به بلوغ کامل و مناسب و تقويت انسجام خانواده را به عنوان حسن ديگر خانواده هاي چند فرزندي مطرح کرد.

حجت الاسلام فرجي تک فرزندي را زمينه مناسب براي بروز آفت خودمحوري رفتاري و اخلاقي ذکر و تصريح کرد: «خودمحوري» ثمره توجه بيش از حد به فرزند است که در سنين بالاتر با پرخاشگري و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي خود را نشان مي دهد.

شايان ذکر است، جشنواره «فرزند بيشتر، زندگي شادتر» به مناسبت دهه امامت و ولايت و به همت فرهنگسراي مهر سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان همراه با نمايش طنز، برگزاري مسابقه، در مسجد خاتم الانبياء(ص) مسكن مهركاشان با استقبال خانواده هاي كاشاني برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات