۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۰۰۴۴
آیت الله کریمی جهرمی:

کتاب الغدیر یکی از مصادیق شجره طیبه است

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که کتاب الغدیر یکی از مصادیق شجره طیبه است، گفت: کسانی که در گسترش معرفت بشر به اهل بیت(ع) اثراتی را بر جای می گذارند، هم خودشان و هم اثرشان مصداق شجره طیبه ای است که در قرآن به آن اشاره شده است.
آیت الله علی کریمی جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله علی کریمی جهرمی شب گذشته در جلسه ای که برای تکریم نویسنده کتاب بی نظیر الغدیر یعنی علامه امینی در حسینیه نجفیهای اصفهان واقع در خیابان ابن سینا برگزار شد، گفت: هنوز چندین جلد از کتاب شریف الغدیر به چاپ نرسیده است.

وی در ابتدا با اشاره به آیه بیست و چهارم سوره ابراهیم که می فرماید «أَلَم تَرَ كَيفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ»، افزود: اهل بیت(ع) و محبان حقیقی ایشان که اثرات قابل توجهی در زمینه گسترش معرفت اهل بیت(ع) برای بشر بر جای گذاشته اند، مصداق این آیه شریفه هستند و علامه امینی با نگارش کتاب بی نظیر الغدیر در زمره این شجره طیبه قرار دارد.

آیت الله کریمی جهرمی کتاب الغدیر علامه امینی را به عنوان یکی از کتب روایی بی نظیر شیعه معرفی کرد و ابراز داشت: راجع به این کتاب شاید بارها و بارها شنیده ایم که که جلدهای فراوانی دارد ولی تنها 11 جلد آن به چاپ رسیده است و در اختیار مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر برخی از علما 11 جلد دیگر آن هنوز به چاپ نرسیده است و بسیار دقیق و بی اشکال نگارش شده است، ولی دانستن این چیزها کافی نیست، ما وظیفه داریم این کتابی که در قله نوشتاری از سوی مؤلفی عالم و مجاهد به نگارش درآمده را حداقل یک بار مطالعه کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: نگارش این کتاب آن چنان دقیق و حساب شده است که انسان با مطالعه آن احساس می کند راهنمایی از عالم غیب ایشان را در نگارش این کتاب یاری می داده است، صحت و اتقان الفاظ این کتاب آن قدر بالا است که حتی ناقدان این کتاب ماندگار بر این مسأله اذعان دارند.

وی ویژگی سوم کتاب الغدیر را فراگیر بودن مباحث آن دانست و تشریح کرد: یکی از ویژگیهای بی نظیر این اثر جاودان این است که نویسنده آن وقتی بحثی را مطرح می کند، با آوردن دلیلهای مختلف اطراف و جوانب مسأله را مورد بررسی قرار می دهد و تا مسأله را به غایت نرساند از آن دست برنمی دارد.

آیت الله کریمی جهرمی به عناوین مختلف کتاب الغدیر اشاره کرد و گفت: دقیق بودن و بی اشکال بودن این کتاب و این اثر به یاد ماندنی به خاطر وجود سه چیز است، اول استقامت خودِ علامه والامقام امینی، دوم توسلات ایشان به اهل بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) و سوم بهرمندی ایشان از امدادهای غیبی از جانب خداوند است که توجه همه اهل فن را به این کتاب عظیم القدر جلب کرده است./867/201/ب2

ارسال نظرات