۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۰۰۶۴
نماینده ولی فقیه در سپاه فریدونکنار:

اسلام بی ولایت ارزش ندارد/ غدیر روز تعیین خط و مشی زندگی مسلمین است

حجت الاسلام نجار فیروزجائی با بیان اینکه عید غدیر عید تمامی انسان های جهان است، گفت: غدیریان باید احساس تکلیف کنند و این حادثه بزرگ و عظیم را در ذهن جهانیان و در قلب تاریخ زنده نگه دارند، چرا که اسلام ناب ما بی ولایت معنا ندارد و پیروی از ولی فقیه وظیفه رهروان واقعی غدیر است.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار ، حجت الاسلام حجت الله نجار فیروزجائی صبح امروز در جمع فرماندهان بسیجی این شهر با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: میراث‌داری و نگارش تاریخ برای انسان‌ها موثر است و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس می‌تواند نقش موثری برای نسل‌های آینده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایثار، رشادت و شهادت از مؤلفه‌هایی بود که رزمندگان و جوانان کشور از مکتب عاشورایی آموختند و توانستند با این آموزه‌ها در مقابل تمام دنیا بایستند و بر همگان لازم است که با ارزش‌گذاری این هفته یاد و نام این دلاورمردان را گرامی داشته و پیام ما میتوانیم رزمندگان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه سپاه فریدونکنار با اشاره به رشادت‌های مردم این شهرستان در زمان جنگ، گفت: فریدونکنار دیار علویان و از شهرهای مذهبی ریشه دار است و همین امر موجب شد تا مردم این شهرستان با شور و شعور تمام در تمامی عرصه‌های انقلاب حاضر باشند و از کشور خود و دین خدا دفاع کنند.

حجت الاسلام نجار فیروزجائی با تبیین وظایف مردم و مسئولان نسبت به شهدا، خاطرنشان کرد: مردم جامعه اسلامی باید به تکلیف خود که همان پاسداشت خون شهدا، پشتیبانی از نظام اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه و پیروی از قانون نظام جمهوری اسلامی است عمل کنند.

وی همچنین وظیفه مسؤولان را در جامعه اسلامی بسار سنگین دانست و تصریح کرد: پیشبرد اهداف کشور به دوش مسئولان است و آنها باید بر اساس ارزش‌های نظام اسلامی و پیروی از منویات رهبری برای عزت ملی تلاش کنند و در مقابل دشمنان مانند یک کوه استوار باشند و از هیچ تهدیدی نهراسند.

استاد حوزه علمیه معیارهای انقلابی‌گری را برشمرد و گفت: کسانی که بدون امکانات و بدون چشم‌داشت به یاری دیگران کلمه ما می‌توانیم را تحقق می‌بخشند به عنوان افراد انقلابی شناخته می‌شوند و مسئولان اگر این را ملاک کار خود قرار دهند با پشتیبانی مردم همراه می‌شوند.

حجت الاسلام نجار فیروزجائی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم منا، خاطرنشان کرد: جنایت آل سعود غیرقابل بخشش است و در حالی که افراد زیادی برای اجرای احکام اسلام به سرزمین مکه مشرف شدند با جنایت سعودی‌ها مواجهه شدند و مطالبه ما از مسئولان مربوطه این است که محکم بر مواضع خود ایستاده و حق این شهدا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه غدیر ثمره نبوت و میوه ولایت است، اظهار داشت: این روز تعیین خط مشی مسلمین در نظام زندگی و دینی مان است و موجب حفاظت گذشته اسلام و ضامن بقای آینده دین می باشد و وظیفه شیعیان در حفظ این واقعه مهم بسیار خطیر است وباید تمام تلاشخود را برای حفظ ماندن این واقع بزرگ از تحریف انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این عید عید انسانها و انسانیت است، عنوان داشت: غدیریان صاحبان بصیرت اند و بر ماست که غدیر را احیا کنیم، غدیریان باید احساس تکلیف کنند و با بیان خاطرات، آن حادثه بزرگ را در تاریخ و نسل های انسانی حفظ کنند چرا که اسلام بی ولایت ارزش ندارد و همه ما باید مطیع ولایت باشیم و امروز ولی فقیه زمان وجود رهبری است و امیدواریم خداوند ما را از رهروان حقیقی قرار دهد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه واقعه غدیر مرز حق و باطل را آشکار ساخت گفت : غدیر خم ، موجب رسوایی عده ای از سران عرب و سردمداران ریا و دورویی شد که امروز پس از هزاران سال از آن واقعه میبینیم که همواره بر طبل رسوایی آن نواخته میشود و اینجا تنها چیزی که در جهان طنین انداز شده است ولایت مولای متقیان امیرالمومنین است که تمام عالم به این مهم معترف هستند .

وی در پایان با بیان اینکه واقعه غدیر اهمیت زیادی در شکل گیری عقائد و استحکام اصول شیعی می‌شود ، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران برای نشان دادن جایگاه بالای واقعه غدیر  اقدام به بازسازی و روشنگری این موضوع می‌کند که سپاه فریدونکنار نیز امسال برای دومین سال پیاپی اقدام به برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیر خم د راین شهر خواهد کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات