۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۰۷۰
آیت الله سیدان:

بزرگداشت غدیر به حفظ مکتب بی نظیر اسلام کمک می کند

آیت الله سیدان بقا، حفظ و ارتقای هر مکتب را منوط به حفظ شخصیتها و معلمان حقیقی آن دانست و گفت: مکتب وحی تنها مکتبی است که می تواند پاسخگوی همه نیازهای دنیوی و اخروی انسان باشد و با توجه به اینکه از مهمترین ابلاغها در این مکتب، ابلاغ پیام غدیر است، بزرگداشت آن به حفاظت مکتب بی نظیر اسلام کمک می کند.
سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر، گفت: بقا، حفظ و ارتقای هر مکتبی به حفظ شخصیتها و معلمان حقیقی آن که می توانند آن مکتب را بازگو کنند و تعلیم دهنده اقشار مختلف باشند، بستگی دارد.

وی افزود: مکتب وحی که از ناحیه خدا به وسیله پیامبر اکرم(ص) ابلاغ شده است، هم در بحثهای فکری و حقایق اعتقادی و هم مسائل اجتماعی و قوانین مربوط به سعادت انسانها مکتبی بی نظیر و تنها مکتبی است که می تواند پاسخگوی همه نیازهای دنیوی و اخروی انسان باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه شخصیت های مکتب وحی از سوی خداوند متعال تعیین شده و نسب الهی دارند، تصریح کرد: از مهمترین ابلاغها در این مکتب، ابلاغ پیام غدیر است که در موارد مختلف از جمله سفر و حذر و صلح و جنگ بارها به پیامبر(ص) ابلاغ شده بود.

آیت الله سیدان ادامه داد: بایستی معلمان حقیقی این مکتب انسان ساز هر چه بیشتر معرفی و زنده نگاه داشته شوند و برگزاری اجلاسیه هایی مانند اجلاس غدیر در راستای این هدف مهم و حفاظت مکتب بی نظیر اسلام است.

گفتنی است، نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر به همت مجمع علمی فرهنگی غدیر از 28شهریورماه به مدت پنج شب در هتل الغدیر مشهد برگزار می شود./930/202/ب2

 

 

 

ارسال نظرات