۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۰۰۷۴
نماینده خبرگان رهبری:

ولایت مطلقه فقیه در امتداد غدیر است

آیت الله شبستری با بیان این‌که غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است، گفت: نباید غدیر را برکه ای کوچک فرض کنیم بلکه غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که همه باید از آن بهره مند شوند؛ در حقیقت اصل ولایت مطلقه فقیه ادامه مسأله غدیر و ولایت ائمه اطهار(ع) است.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، اظهار داشت: با توجه به اوضاع و شرایط حاکم بر جهان؛ فلسفه غدیر بایستی بیش از هر زمان دیگری به مردم و آزادیخواهان سراسر دنیا تبیین شود.

وی با بیان این‌که پیام و مفهوم غدیر نجات‌بخش مسلمانان از یوغ مستکبران است، خاطرنشان کرد: غدیر تجلی گر حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رهبری جامعه دینی است؛ غدیر بیانگر این نکته است که چه فردی صلاحیت و شایستگی حکومت اسلامی را دارد و این امر یکی از مهم ترین مسائل در جهان اسلام است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است، گفت: نباید غدیر را برکه ای کوچک فرض کنیم بلکه غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که همه باید از آن بهره مند شوند؛ در حقیقت اصل ولایت مطلقه فقیه ادامه مسأله غدیر و ولایت ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در دوران حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) رهبری جامعه اسلامی با آن حضرت بود و پس از ایشان نیز ائمه اطهار(ع) و در دوران غیبت کبری حضرت ولی‌عصر(عج) این وظیفه خطیر بر عهده فقیه عادل و مجتهد جامع الشرایط نهاده شده است، اما همواره و در تمامی دوره ها، عده ای با استقرار رهبری حکومت اسلامی مخالف بودند.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که احیای اصل ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، افزود: با تلاش بنیانگذار کبیر انقلاب، ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی جاری شد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و امروز گرچه زور دشمن به ولایت فقیه و انقلاب نمی رسد اما از راه‌های مختلف در صدد از بین بردن ولایت است.

وی با بیان این‌که ولایت فقیه منافع دشمنان در ایران و منطقه را از بین برده است، گفت: آنچه ملسم است؛ ملت آگاه و قهرمان ایران و برخی ملل دیگر به حقیقت ولایت فقیه و رهبری پی برده اند، از این رو با جان و دل در حفظ و نگهداری از آن حاضرند فدا شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط سیاسی حاکم در منطقه، اظهار داشت: برگزاری همه پرسی قانون اساسی در جمهوری آذربایجان سؤال برانگیز است، البته اصلاحات قانون اساسی موضوع منطقی و اگر برای رعایت مصالح باشد مطلوب می باشد، اما اگر برای منافع شخصی و ادامه قدرت خاندانی باشد، عاقلانه نیست.

وی با بیان این‌که اکثر مردم جمهوی آذربایجان شیعه هستند، گفت: تغییر قانون  اساسی برای اعمال محدودیت‌ها برای عزاداری امام حسین(ع) اصلا درست نیست، در چنین شرایطی حفظ هوشیاری مردم جمهوری آذربایجان‌ در همه پرسی قانون اساسی امری لازم و ضروری است، مردم آذربایجان آگاه باشند که برای چه رای می‌دهند.

امام جمعه تبریز افزود: اگر این همه پرسی برای توسعه آزادی باشد منطقی است، اما اگر برای محدود کردن مردم و اعمال دینی و عزاداری ها باشد ما آن را به شدت محکوم می کنیم و مردم جمهوری آذربایجان نیز که اغلب شیعه هستند در این باره هوشیار باشند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: این هفته یادآور رشادت ها و سلحشوری های شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان است؛ ضروری است که همه آحاد مردم در برنامه های گرامیداشت این هفته شرکت کنند./935/201/ب2

 

ارسال نظرات