۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۵۰۰۹۸
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر مهمترین رسالت امروز شیعیان

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام بر حضور پرشور و باشکوه مردم در برنامه های گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه هایی که باید جای خودش را در کشور باز کند و مردم در آن حضور جدی و پرشکوه داشتن باشند، اجتماع بزرگ و منسجم غدیریون در روز عید غدیر خم است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اهل تقوا را تلاشگر در عمل به تمام لوازم و دستورات دینی دانست و با تأکید بر این که دین مداری تنها در اقامه نماز و روزه داری نیست، گفت: اهل تقوا بر اساس آموزه های دینی می کوشند در خدمت والدین باشند و بر اساس دین در تربیت فرزندان، دغدغه مند و تلاش ‌گر عمل کنند.

وی خدمت به پدر و مادر و ضعفا را از ویژگی بارز اهل تقوا برشمرد و گفت: متأسفانه امروزه در خانواده‌هایی که چند فرزند وجود دارد تنها یک یا دو فرزند در خدمت والدین خود هستند و بقیه نسبت به آنها بی تفاوتند و تنها به یک احوال پرسی ساده از آنها اکتفا می کنند که این جفای بزرگ در حق والدین است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اهل تقوا بر اساس دین می کوشند که کاسب حلال و منصف باشند و کسب حلال در زندگی و کارشان نمود پیدا کند تا خدای نخواسته پولی که به دست می ‌آورند آلوده به حرام نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه اهل تقوا بر اساس دین می کوشد تولیدگر با کیفیت باشد نه تولیدگر ناقص، اظهار کرد: اهل تقوا با جامعه ایمانی با مهر و محبت برخورد می کند و در مواجه با دشمنان و مستکبران و دولتهای طاغوت خشن و سرسخت است.

وی با تأکید بر اینکه اهل تقوا ولایت مدار است، افزود: اهل تقوا بر اساس دین پیرو و مطیع محوریت جامعه یعنی ولایت فقیه است و هیچ‌ گاه تک روی و ناسازگاری با ولایت فقیه ندارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به 15 ذی ‌الحجه سالروز ولادت با سعادت امام هادی(ع) اشاره و در تشریح بخشی از زیارت جامعه کبیره گفت: زیارت جامعه کبیره جزو معتبرترین و موثق‌ترین زیارت هایی است که از زبان امام هادی(ع) صادر شده و همه ائمه معصومین(ع) را با این زیارت نامه می توان زیارت کرد و در همه زیارتگاه ها نیز این زیارت نامه جایگاه خاصی دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه با خواندن زیارت جامعه کبیره می توان غدیر و علی بن ابی طالب را به خوبی شناخت و پی به عظمت واقعه غدیر برد، ابراز کرد: در این زیارت آمده است که خدای متعال در این کره خاکی و عالم هستی بهتر و برتر از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نیافریده است و این نشان از جایگاه والای امیرمؤمنان(ع) دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما شیعیان باید بر خود ببالیم و می بالیم که پیرو این بزرگواران، بهترینهای عالم هستیم، تصریح کرد: خدا به برکت وجود نازنین پیامبراکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ما را از زیر بار ذلت نجات داده و شیعه را عزیز و عزتمند قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: افتخار شیعه آن است که هیچ گاه زیر بار ظلم، استکبار، طاغوت و کفر نرفته و هیچ گاه با طاغوت و استکبار سرسازش نداشنه است چراکه امام علی(ع) و یازده معصوم پاک و نورانی را دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه شیعه امام علی(ع) دست دوستی با دشمنان اهل بیت(ع) نمی دهد، خاطرنشان کرد: شیعه و محبّ اهل بیت(ع) از دشمنان آنها بیزار است و هرگز دست دوستی با آل سعود، آل خلیفه و اربابان اینها آمریکا و هم پیمانش نمی دهد و تنها دست دوستی به سمت اهل بیت دراز می کند و مطیع أمر آنها است چراکه راه نجات خود را تنها در گرو محبت و اطاعت از این انوار تابناک می داند.

وی شیعیان را به خاطر داشتن غدیر و اهل بیت(ع) ثروتمندترین انسانها بر روی کره زمین و عالم هستی دانست و با تأکید بر اینکه این حرف شعار نیست و بلکه یک واقعیت است، گفت: اگر پیامبر اکرم(ص) تمام تلاش خود را برای معرفی امام علی(ع) به مردم انجام داد برای این بود که نمی خواستند مردم را از این ثروت و سرمایه عظیم و نجات بخش محروم کنند و این راه برای همیشه در جامعه بشری پر رهرو و چراغ همیشه پرفروغ باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای غبار افکندن بر روی مسأله غدیر و گرفتن آن از شیعیان تصریح کرد: از آن جایی که دشمن این چنین سرمایه عظیم را در اختیار ندارد و شرمنده و فقیر است تلاش می کند که غدیر را محو کند و رسالت امروز شیعیان در این جهت غبار زدایی و زنده نگه داشتن غدیر برای همیشه تاریخ است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر حضور پرشور و باشکوه مردم در برنامه های گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه های که باید جای خودش را در کشور باز کند و مردم در آن حضور جدی و پرشکوه داشتن باشند، اجتماع بزرگ و منسجم غدیریون در روز عید غدیر خم است.

وی با تأکید بر اینکه باید آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که در روز عید غدیرخم نیز اجتماع بزرگی همانند  اجتماع عظیم مردم در روز اربعین مانور بزرگ شیعیان در کربلا به نمایش گذاشته شود و عظمت شیعیان رابه همگان نشان دهد، ابراز کرد: در روز عید غدیر خم باید همه شیعیان در همه جا با یک اجتماع بزرگ، عظمت و بزرگی شیعه را به جهانیان نشان بدهند و این رسالت امروز ما است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  با اشاره به بازگشایی مدارس و جشن عاطفه ها خاطرنشان کرد: ان شاالله با توجه جدی نسبت به علم و دانش و تزکیه و تربیت و هم مشارکت در غم و غبارزدایی از گرفتاری های محرومان بتوانیم در این جهت وظیفه خودمان را به خوبی انجام بدهیم./9457/201/ب2

ارسال نظرات