۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۱۵۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ایستادگی ایران مقابل جبهه باطل در جهان مشهود است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باطل همیشه بیش از جبهه حق طرفدار دارد و ما نباید از کمی افراد جبهه حق ناامید شویم، کشور ما به عنوان تنها کشور در دنیا از حق دفاع می کند ولی تأثیر آن در جهان قابل ارزیابی و مشاهده است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه تفسیر نهج البلاغه با عنوان «پای درس امیرالمؤمنین» با اشاره به خطبه 16، اظهار داشت: امام علی(ع) در این خطبه راجع به معصیت و خطا و راجع به تقوا صحبت فرموده و معصیت را به مرکبی چموش تشبیه فرمودند که افسار سوار از دست آنان خارج است که نتیجه سوار شدن بر آن ورود به آتش دوزخ است.

وی افزود: تقوا از نظر امام علی(ع) به مرکبی رام شبیه است که افسار آن در دست سوار بوده و مسیر را به درستی هدایت کرده و به بهشت داخل می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ترس از خدا سبب هدایت و نجات او می شود، گفت: هر کس اهل تقوا باشد خدای متعال او را به مسیر درستی هدایت کرده و وارد  بهشت می شود، تقوا روحیه ای است که سبب دقت انسان در کار خود می شود تا آن را با رضایت یا عدم رضایت خدای متعال بسنجد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که راه خروج از بن بستها و گرفتاریها را رعایت تقوای الهی معرفی می کند، افزود: انسان در هر مقطعی که خدای متعال را در نظر نگیرد و پایبند به تقوا نباشد در امورات و کارهای خود دچار گرفتاری و مشکل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی راه خروج از فتنه ها را با توجه به کلام امام علی(ع) ترس از خدا و رعایت تقوای الهی دانست و تصریح کرد: گاهی انسان گرفتار ظلمت می شود و در تشخیص مسیر تردید می کند اما اگر اهل تقوا باشد نور هدایت با او همراه شده و مسیر بهشت و پیروزی را به او نشان می دهد.

وی افراد متقی را در روز قیامت داخل شدگان به منزل کرامت و بهشت عنوان و اضافه کرد: ورود به خانه کرامت بهشتی سبب افزایش نور ایمان و معرفت در وجود انسان شده و در قیامت همنشین انبیا و اولیای الهی می شود.

امام جمعه ارومیه گفت: امیرمؤمنان در خطبه 198 اثرات تقوا را در دنیا بیان می کنند که هر کس اهل تقوا باشد سختی ها از او پس از نزدیکی دور می شوند، انسان متقی به فشار و سختی دچار می شود اما دوام نداشته و بعد از سختی و تلخی برای او شیرین می شود، حضرت زینب(س) مصیبتهای زیادی دیدند و یزید برای آزار ایشان تلاش کرد اما حضرت فرمودند که من جز زیبایی ندیدم.

وی در ادامه افزود: پس از آن که فرد متقی عزت و رحمت الهی از او دور شده و به سختی افتاده باران عزت و کرم بر او می بارد و نعمات الهی از هر گوشه ای به سمت او جاری می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تقوا تنها راه نجات و سعادت انسان در دنیا و آخرت است، گفت: هر شخص بخواهد در هر مقطع و سطحی در زندگی خود موفق باشد تنها مسیر و روش رعایت تقوا است و برای مسلمان هیچ راهی جز این برای موفقیت نیست.

وی در ادامه شرح خطبه 16، ادامه داد: در دنیا همواره دو جبهه حق و باطل وجود دارد که هر دو پیروانی دارند و از اول خلقت کیفیت همینگونه بوده است و پس از ظهور امام عصر(عج) هم جبهه باطل دوام خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر دفاع از جبهه حق در مقابل باطل، گفت: امام علی(ع) دارای جاذبه و دافعه بود و هر کس نیروی جاذبه و دافعه او بیشتر باشد به حضرت علی(ع) خود را شبیه تر کرده است، چرا که حضرت علی(ع) نسبت به مومنان نیروی جذب قوی و نسبت به منحرفین و فاسقین نیروی دفع شدیدی داشتند.

وی افزود: باطل همیشه بیش از جبهه حق طرفدار دارد و ما نباید از کمی افراد جبهه حق ناامید شویم، کشور ما به عنوان تنها کشور در دنیا از حق دفاع می کند ولی تاثیر آن در جهان قابل ارزیابی و مشاهده است.

حجت الاسلام والسملمین قریشی با بیان اینکه سقوط در جبهه باطل کار ساده و آسانی است و تنها به پیروی از هوای نفس نیاز دارد، ادامه داد: طرفدار حق کم است اما چه بسا همین افراد کم به افراد کثیر غلبه کنند، امام حسین(ع) قیام فرموده و به شهادت رسیدند اما پیروزی حقیقی به ایشان و یاران ایشان تعلق داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید از حق طرفداری کرد و فرصت با حق بودن را از دست نداد، گفت: امام علی(ع) از به وحشت افتادن امت به خاطر کم بودن پیروان مسیر هدایت نهی می دهند، به طور مثال در مورد حجاب و پوشش کمی افراد محجب نباید سبب سست شدن بانوان مومن از حفظ پوشش خود شود و یا ابتلا بازاریان به رباخواری نباید افرادی را که اهل کسب روزی حلال هستند دچار اضطراب کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بر اساس کلام امیرمؤمنان (ع) افراد بر سر سفره ای نشسته اند که سیری در آن کم و گرسنگی در آن زیاد است و بر آن دوامی نیست، ننشستن خلق بر سر سفره حق سبب ناراحتی و غصه است ولی هرگز عامل ترس و وحشت نیست.

وی با بیان اینکه نعمات بهشتی همه گسترده و بی نظیر است، ولی روندگان به بهشت اندک، گفت: امام علی(ع) از این مسأله گلایه می فرمایند که چرا با وجود چنین نعماتی و ارسال انبیا و اولیایی که این نعمتها را به خلق معرفی می فرمایند، افراد بشر به مردار دنیا دلخوش کرده و برای خوردن آن با هم هم پیمان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: لذیذترین غذاها و نعمات دنیا پس از خوردن به کثیفترین و نفرت انگیزترین حالت تبدیل می شود و چیزی برتر از غذاهای لذیذ در دنیا نیست، اشرف مخلوقات هم انسان است که از این نعمات بهره مند می شود پس از مرگ به مرداری تبدیل می شود که باید با دفن کردن او را پنهان کرد./936/202/ب2

ارسال نظرات