۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۰۱۶۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اجرای طرح « ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ویژه‌برنامه «‌ ولایت علوی، اکمال دین نبوی» طی هفته ولایت یعنی تا 30 شهریورماه در سطح بقاع متبرکه، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام تدینی

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: طرح «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هر ساله همراه با برنامه‌های متنوعی در دهه ولایت برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح امسال در 5 مسجد شاخص شهرستان زاهدان و همچنین بقاع متبرکه سید باقر و بی بی دوست شهرستان زابل برگزار می‌شود و قرائت خطبه غدیر، عقد پیوند اخوت میان حضار، سخنرانی پیرامون مسائل روز جهان اسلام، برگزاری نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی و ایستگاه های «همه واقف باشیم» از جمله برنامه‌هایی است که طی این طرح اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام تدینی اظهار کرد: برپایی یادواره شهدا، نشست های آموزشی احکام و همچنین تبیین کارکردهای وقف، غبارروبی بقاع متبرکه، مدیحه سرایی و شعرخوانی آئینی نیز از دیگر برنامه‌های اداره‌ کل اوقاف استان در این دهه مبارک است.

وی ادامه داد: معرفی و تبیین جایگاه امامت و ولایت، فراهم کردن بصیرت و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت از جمله اهداف برگزاری طرح «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در پایان بیان کرد: بقاع متبرکه دارای ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است و باید کاری کنیم که محل تردد جوانان و نیروهای فعال جامعه باشد./831/303/ب2

ارسال نظرات