۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۰۲۱۰
با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه؛

مراسم افتتاحیه مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور علما و بزرگان حوزه و با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار شد.
مرکز فقهی ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سال تحصیلی 96-95 ظهر امروز در سالن همایش های این مرکز برگزار شد.

در این مراسم آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و محمدجواد فاضل‌لنکرانی مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به ایراد سخن پرداخته و در اهمیت فقه سنتی در حوزه های علمیه مطالبی را بیان کردند.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همراه بود حضور اشخاص برجسته ای نیز به چشم می آمد که از آن میان می توان به آیات بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری از استادان برجسته فلسفه و عرفان، نکونام، هاشم نیازی و حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی از استادان درس خارج اشاره کرد.

از دیگر مسؤولان حوزوی که در این مراسم حضور داشتند حجج اسلام سید محمد حسین عظیمی فر استاد سطح عالی و مدیر مدرسه علمیه و مرکز تخصصی تفسیر قرآن، محمدرضا فاضل کاشانی مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار شعبه قم، حبیبی تبار مدیر مدیر مرکز تربیت محقق مذاهب اسلامی، مصطفی صرفی معاون آموزش، حق جو معاون تهذیب و اخلاق و مقدادی معاون پژوهشی مرکز مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بودند.

شایان ذکر است، در این مراسم بیش از 40 نفر از ممتازان مراکز تحت اشراف مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) لوح تقدیر و جوایزی را از دست مدیرحوزه های علمیه و مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دریافت کردند.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه دست آوردهای بیست ساله مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش های آموزشی و پژوهشی و در حوزه های فقه، اصول، کلام، تفسیر و اخلاق به معرض دید طلاب و فضلای حوزه علمیه گذاشته شده بود.

گفتنی است، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سال 1376 توسط مرجع فقید حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تأسیس و بنیان نهاده شد و از همان ابتدا مدیریت این مرکز به فرزندشان آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی منتقل شد؛‌‌ در سال 1381 عملیات احداث ساختمان جدید این مرکز در جنب میدان معلم قم آغاز  و بعد از مدتی به بهره برداری رسید.

مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) علاوه بر قم در شهرهای تهران و مشهد نیز شعبه دارد و پژوهشگران و محققانی نیز در شعبه های خارجی این مرکز در کشورهای روسیه، سوریه، مالزی، اندولزی و افغانستان مشغول فعالیت هستند.

از این مرکز تاکنون 336 اثر در بیش از پنج میلیون تیراژ منتشر شده و 150 اثر نیز  آماده انتشار است؛ انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تا کنون در 25 نمایشگاه بین المللی آثار اسلامی به معرض نمایش گذاشته شده است./1330/پ202/ی

ارسال نظرات