۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۵۰۲۱۴
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

حوزه علمیه، پایگاه معرفت و کرامت بخشی به انسان است

حجت الاسلام حسناتی در مراسم افتتاح حوزه علمیه زهرائیه درباره مهمترین کارکردهای حوزه، گفت: در عصر و زمانی که کرامت انسان از سوی حاکمان عالم خرد شده است، حوزه های علمیه با معرفت بخشی و علم، امیدبخش ترین جایگاه برای تکریم انسان است.
حجت الاسلام حسناتی مراسم افتتاحیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه زهرائیه نجف آباد، با تبریک سالروز میلاد امام هادی(ع) و عیدغدیر خم، گفت: غدیر واسطه بین عاشورا و انتظار است و امیرمومنان تجسم قرآن و همه حق است.

وی رسالت اصلی حوزه ها را شناساندن قرآن و ولایت به جوامع بشری برشمرد و افزود: تنها با نور ولایت و معرفت نسبت به روح غدیر است که بشریت نجات پیدا خواهد کرد و این وظیفه سنگین به عهده حوزه های علمیه است که نگذارند بشریت مانند گذشته عمل کند.

حجت الاسلام حسناتی با بیان روایتی از امام هادی درباره کرامت انسان و معرفت بیان داشت: ریشه همه شرور از عدم معرفت است و رسالت حوزه ها تربیت انسان های کریم و رساندن پیام کرامت می باشد که اصل فلسفه قرآن تربیت انسان های کریم است.

وی درباره جایگاه حوزه های علمیه در کرامت بخشی به انسان بیان کرد: در عصر و زمانی هستیم که کرامت و حریت انسانی غریب مانده است و انسان با بدترین وحشی گری ها از سوی کسانی که خود را حاکمان عالم می دانند، کرامت خرد می شود و تنها امیدبخش ترین راه برای تکریم انسان معرفت و علم است که مهمترین جایگاهش حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با تکریم عالمانی که حوزه های علمیه وامدار و مدیون آنها است، تصریح کرد: در طول تاریخ به ویژه در دوران صفویه عالمان شهرها را به گونه ای پایه گذاری می کردند که مردم بر محور دین زندگی کنند که نمونه کوچکی از آن، همین شهر نجف آباد است.

وی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خواهران در سطح شهرستان نجف آباد افزود: عالمان این دیار از گذشته اعتقاد به لزوم تحصیل بانوان در علوم دینی داشتند و حدودا 10 سال قبل از پیروزی انقلاب این شهر دارای دو حوزه علمیه خواهران بود که سبب قوت مجالس دینی در این شهرستان شد.

حجت الاسلام حسناتی درباره حوزه های سطح شهرستان نجف آباد نیز بیان داشت: هم اکنون در شهرستان نجف آباد 6 حوزه علمیه در ویلاشهر، گلدشت، یزدانشهر و سه حوزه در خود شهر نجف آباد در سطح 2 و 3 در حال فعالیت است.

وی در پایان با تشکر از مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های خواهران افزود: با اینکه فعالیت رسمی حوزه های علمیه خواهران به بعد از انقلاب بر می گردد، اما خیلی پیشرفتشان عالی است به ویژه در زمینه نظام مند بودن کارهای علمی و پژوهشی که گام های بلندی در این زمینه برداشته اند.

در پایان این مراسم اعضای هیأت امنا حوزه زهرائیه از جناب آقای معین، خیر زمین این حوزه که به یاد فرزند شهیدش آن را وقف کرد، با اهدای لوحی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به ذکر است حوزه علمیه زهرائیه نجف آباد از سال 1349 فعالیت خود را در مباحث دینی آغاز کرد و بعد از حدود نیم قرن، در سال 1391 کلنگ ساختمان جدید این حوزه زده شد و در سال 94 به بهره برداری رسید و بعد از گذشت یکسال با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور به طور رسمی افتتاح شد./202/1306/ب1

ارسال نظرات