۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۵۰۲۲۶
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

واقعه غدیر از مهجوریت خارج و به جهانیان شناسانده شود

حجت الاسلام سلیمیان بر معرفی غدیر به جهانیان تأکید کرد و بزرگ ترین پیامد ممانعت از تبیین پیام غدیر را فاصله گرفتن انسان ها از این مکتب زندگی ساز و ایجاد انحراف در جامعه بشری خواند.
حجت الاسلام خدامراد سلیمیان

حجت الاسلام خدامراد سلیمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم برجسته سازی تفکرات اهل بیت(ع) در جامعه اظهار داشت: مکتب اهل بیت(ع) در ابتدای شکل گیری دچار تهدیدها، محدودیت ها و فشارهای مختلف بوده است و فرصت چندانی برای عرضه این آموزه ها در جامعه نبوده است.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران زمینه تبیین آموزه های اهل بیت(ع) در ایران فراهم شده است، گفت: با وجود تلاش های زیاد و سنگین دشمنان، ما امروز این مجال را داریم که آموزه های مکتب اهل بیت(ع) را به گوش جهانیان برسانیم و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

حجت الاسلام سلیمیان با بیان این که ما ابزارهای مختلفی برای تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) و ولایت در جامع در دست داریم، یادآور شد: وظیفه اصلی ما  تبیین حقانیت امیرمؤمنان امام علی(ع)  و ائمه بعد از ایشان است و باید در آستانه عید غدیر خم این اتفاق بزرگ تاریخی که مجال تبیین آن فراهم نشد و دشمنان و مخالفان تلاش کردند که رواج پیدا نکند و به گوش غایبان در غدیر نرسد را با تمام توان خود تبلیغ کنیم.

وی افزود: از پیامد های سنگین و بزرگ ممانعت از تبیین غدیر این است که انسان ها ازاین مکتب زندگی ساز فاصله گرفتند و دچار انحراف و حتی مخالفت با این مکتب شدند؛ اگر غدیر به حاشیه نمی رفت قطعا جهان اسلام وضعیت کنونی خود را نداشت.

این کارشناس مهدویت قیام امام حسین(ع) را نتیجه ممانعت از ترویج پیام غدیر دانست و ابراز داشت: محوری ترین شعار قیام امام حسین(ع) احیای دین پیامبر(ص) بود و این نشان دهنده این است که اگر کسانی از پیام الهی غدیر ممانعت نمی کردند امام حسین(ع) برای احیای دین جدش بعد از تنها نیم قرن مجبور به قیام نمی شد.

وی با بیان این که اهتمام ویژه به غدیر سبب عدم تکرار تاریخ ناگوار اسلام در آینده می شود، خاطرنشان کرد: دشمن در این زمینه تلاش زیادی کرده است تا با القای شبهات ذهن مردم را نسبت به جایگاه ولایت منحرف کند ولی این نمی تواند توجیهی برای کم کاری متولیان تبلیغ ولایت در جامعه که روحانیت هستند باشد. 

حجت الاسلام سلیمیان کوتاهی روحانیت در عرصه تبلیغ ولایت را پذیرفتنی ندانست و گفت: در تمام طول تاریخ اهل بیت(ع) دشمنان در برابر مکتب اهل بیت(ع) تلاش می کردند؛ تلاش دشمنان نباید ما را ناامید کند بلکه باید بیشتر کار کنیم تا بتوانیم به این مکتب خدمت کنیم و جز با هم نوایی و هم افزایی همه دستگاه های تبلیغی معارف دینی نمی توانیم در برابر هجمه دشمنان کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به مقدماتی که برای عید غدیر امسال در شهرهای مختلف انجام شده است، ابراز داشت: امسال به نسبت گذشته شاهد همبستگی هیأت های مذهبی مختلف برای برگزاری هرچه با شکوه تر عید غدیر هستیم تا این عید از مهجوریت خارج شود و بتوانیم آن را به جهانیان عرضه کنیم .

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که کسانی که خودشان را از ولایت جدا کرده اند هیچ رنگ و بویی از اسلام و انسانیت ندارند، افزود: این که امروز شاهد گروه های تکفیری و تروریستی هستیم که به ظاهر خود را مسلمان معرفی می کند به این خاطر است که از زلال معارف اهل بیت(ع) سیر آب نشده اند و با وجود این که شعارهای اسلامی می دهند ولی کمترین ویژگی های یک انسان را هم ندارند.

وی با بیان این که سخنان اهل بیت(ع)چیزی جز  تبیین قرآن و شریعت اسلام نیست، افزود: بزرگترین پیامد دور شدن جامعه از مکتب اهل بیت(ع) به عنوان اساس دین اسلام کج فهمی دین اسلام و پرورش انسان هایی است که با قرائت خاص از اسلام بویی از انسانیت نبرده اند و اگر کسی بخواهد دین اسلام را به خوبی بشناسد این شناخت لزوما باید از طریق ولایت اهل بیت(ع) باشد./843/ت302/ی

ارسال نظرات