۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۵۰۲۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

مهم‌ترین رسالت موسسات و فعالان قرآنی هدایت انسان‌هاست

حجت الاسلام اسکندری، مهم‌ترین رسالت فعالان قرآنی را هدایت انسان‌ها دانست و به مدیران موسسات قرآنی گفت: بکوشید قرآن را در متن زندگی انسان‌ها وارد کنید.
اسکندری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در همایش مدیران موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و افتتاحیه فعالیت‌های مهدهای قرآنی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در جامعه رضایت بخش خواهد بود که قرآن در متن زندگی آحاد جامعه حضور پیدا کرده باشد و در رفتار، گفتار، معاشرت و همه شئون زندگی مشاهده بشود.

وی با بیان اینکه نازل‌ترین مرتبه این حضور و شهود در گفت‌وگوها است، خطاب به فعالان قرآنی گفت: اگر بتوانیم در گفتارمان، قرآنی حرف بزنیم می‌توانیم ادعا کنیم که یک عنصر قرآنی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به عبارت قرآنی «قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً» افزود: ظاهر کلمه «قول» یعنی گفتار و با مردم نیکو سخن گفتن؛ اما این کلمه دو بخش پنهان هم دارد. کلمه قول شامل منطق و فکر و اندیشه هم می‌شود. یعنی یک مسلمان باید قرآنی و نیکو بیندیشد.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: این خواست قرآن کریم است که ما هم حرف خوب بزنیم و هم خوب حرف بزنیم. چون این ویژگی از فکر و اندیشه نشأت می‌گیرد طبیعی است که آن اندیشه باید خوب باشد تا انسان بتواند خوب حرف بزند و حرف خوب بزند.

وی با بیان اینکه رسالت قرآنی ما هدایت انسان‌هاست، تصریح کرد: شرط هدایت این است که فرد مقابل، سخن ما را بر مبنای فطرت بپسندد، بنابراین یک عنصر قرآنی نباید غیرمستند و بدون مبنا سخن بگوید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: انسان‌های حقیقت‌جو و اندیشمند در جهان، بسیار زیاد هستند که اگر نسیم دلنواز قرآنی به روح آنها وزیدن بگیرد حیات پیدا می‌کنند و هدایت می‌شوند./1325/د102/ی

ارسال نظرات