۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۵۰۲۶۳

اخبار کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

تقدیر جامعه المصطفی از رییس سابق هیأت اوقاف شیعی، راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری درخواست های طلاب، برپایی نمایشگاه غدیر در موسسه آموزش عالی بنت الهدی، برگزاری اختتامیه دوره کوتاه مدت معارف اسلامی در کنگو، از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید حکیم الهی در همایش "جریان های تکفیری، علل گرایش و راهکارهای مقابله"  که در  تربت جام برگزار شد، با اشاره به حوادث و رخدادهای جهان اسلام در طول تاریخ،  اظهار کرد: اختلافات سیاسی از قرون اولیه اسلامی وجود داشته اما مسلمین در هیچ زمانی چنین جنایات خانمان سوزی را تجربه نکرده اند.

وی افزود: اگر ژرف و عمیق به این رفتارها بنگریم در می یابیم که پشت این کشتارها و فراتر از مسائل فکری، ایدئولوژیک، مذهبی و طایفه ای، دست های پنهانی این جریان را به سمت و سویی خاص هدایت می کنند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: تکفیری ها و دشمنان برای رسیدن به برنامه های از پیش تعیین شده و اهداف خود از ابزار مذهبی، گاه طایفه ای و گاه قومی گرایی به شدت استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها، پژوهش ها و تحقیقاتی که انجام شده آشکار می کند که برای پی بردن و رسیدن به تمامی مشکلات و دلایل ظهور جریانات تکفیری، باید ورای مسائل ایدئولوژیک و هژمونی جهان اسلام جست و جو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، گفت: تا قبل از دهه 60 میلادی مولفه های قدرت در جهان بر مبنای توسعه جغرافیایی و کشورهای اقماری تعریف می شد و هر کشوری خود را جدا از کشور دیگر صاحب قدرت می دانست و در عین حال برای قدرت افزایی، بر گستره قلمرو نفوذ و جغرافیای خود می افزود.

وی ادامه داد: از سه دهه قبل نظام مولفه های قدرت و عناصر اقتدار در جهان عوض شده و جهان به سمت قدرت های بزرگ، اما کوچک پیش می رود بدین معنا که در آینده قدرتهای حاکم بر جهان تنها چند قدرت خواهند بود که از آن جمله آمریکا، چین، روسیه و نهادهای غیردولتی قدرتمندی چون فیفا را می توان نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، گفت: پنجمین قدرتی که شکل خواهد گرفت و چون سیل خروشانی حرکت کرده و در برابر چهار قدرت دیگر عرض اندام می کند قدرت، اسلام و مسلمین است که علی رغم تلاش قدرتهای استکباری و غربی برای جلوگیری از بروز و تجلی آن، به عنوان یک قدرت ممتاز در جهان ظهور پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند با نابودسازی ثروت کشورهای اسلامی، نابودی ارتش های بزرگ اسلامی مثل مصر، سوریه، عراق و عربستان و حذف منابع انسانی اسلامی، از شکل گیری قدرت اسلام جلوگیری کنند ولی یقینا با بیداری امت اسلامی موفق به این امر نخواهند شد.

همایش جریان های تکفیری، علل گرایش و راهکارهای مقابله، پنجشنبه با حضور 300 نفر از علمای اسلا، اندیشمندان و فرهیختگان خراسان رضوی از شهرستان های تربت جام، تایباد، باخرز، خواف و مشهد در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزار شد.

تقدیر جامعه  المصطفی از رییس سابق هیأت اوقاف شیعی

جامعة المصطفى به منظور پیگیری وضعیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه نجف و تقدیر از معادل سازی مدارک جامعه المصطفی از سوی هیئت اوقاف شیعی از رئیس سابق این هیئت تقدیر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر جانشین رئیس جامعة المصطفى در دیدار با رئیس سابق هیئت اوقاف شیعی عراق بر لزوم ارتقاء علمی طلاب دینی تاکید شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی مهر در دیدار با سید صالح الحیدری رئیس سابق هیئت اوقاف شیعی به ارائه گزارشی از نمایندگی جامعه المصطفی در این کشور از جمله برنامه ها و چشم اندازهای ترسیم شده برای آن طلاب پرداخت.

در ادامه از زحمات سید صالح الحیدری در زمان تصدی مسئولیت هیئت دیوان وقف شیعی در امر معادل سازی مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان جامعه المصطفی با اعطای  لوح سپاس تقدیم شد.

سامانه ثبت و پیگیری درخواست های طلاب راه اندازی شد

سامانه ثبت و پیگیری درخواست های طلاب به جهت تسریع پاسخ گویی به طلاب و دانش پژوهان و با هدف مکانیزه شدن درخواست ها راه اندازی شد.

با راه اندازی این سامانه هوشمند، طلاب در هر مکانی با اتصال به اینترنت، می توانند از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. بدین وسیله مراجعات حضوری طلاب برای پیگیری روند درخواست ها کاهش پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ طلاب گرامی می توانند برای ثبت درخواست خود به سایت smta.miu.ac.ir مراجعه کنند و برای ورود به سامانه از کد کاربری و رمز عبور سجای خود استفاده نمایند.

طلاب می تواندن به منظور پیگیری درخواست های ثبت شده، ضمن مراجعه به همین سامانه، درخواست خود را انتخاب کرده و با کلیک روی آیکن پیگیری، ارجاعات و وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایند.

برپایی نمایشگاه غدیر در موسسه آموزش عالی بنت الهدی

نمایشگاه غدیریه به همت موسسه آموزش عالی بنت الهدی در این مرکز برگزار شد.

به همت اداره فرهنگی به مناسبت هفته ولایت نمایشگاهی از پوسترهای طراحی شده در موضوع ولایت، در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در معرض دید طلاب قرار گرفت.

کنفرانس علمی " نقش ادیان در برگزاری انتخاباتی آرام" برگزار می شود

با همکاری دانشگاه اسلامی غنا و دانشگاه ولی ویو مسیحیان این کشور کنفرانس " نقش ادیان در برگزاری انتخاباتی آرام" برگزار می شود.

کنفرانس علمی " نقش ادیان در برگزاری انتخاباتی آرام" با ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسن معارفی و با حضور اندیشمندانی از دانشگاه ها و احزاب سیاسی کشور غنا در سالن کنفرانس موسسه فرمانداری محلی مدینه اکرا این کشور در 22 سپتامبر 2016 ساعت 17 الی 20 برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، امانوئل اسانته مشاور صلح بین الملل از سخنرانان این کنفراس علمی خواهد بود.

برگزاری اختتامیه دوره کوتاه مدت معارف اسلامی در کنگو

اختتامیه دوره کوتاه مدت معارف اسلامی به همت نمایندگی جامعه المصطفی در کشور کنگو و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در این کشور برگزار شد.

دوره کوتاه مدت معارف اسلامی با حضور بیش از 50 نفر از دانش آموختگان در نمایندگی جامعه المصطفی کشور کنگو و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در جهت آشنایی با معارف اسلامی همچون، احکام، تاریخ، عقاید و... برگزار شد./1325/ت303/ی

ارسال نظرات