۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۵۰۲۹۷

«شکوه غدیر»؛ میزبان زائران حرم رضوی در آخرین روزهای تابستان

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: از آنجا که روزهای پایانی تابستان مصادف با ایام امامت و ولایت است، زائران حرم رضوی مهمان ویژه برنامه های «شکوه غدیر» هستند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح ویژه برنامه های تبلیغی ـ فرهنگی آخرین هفته شهریور ماه عنوان کرد: از آنجا که روزهای پایانی تابستان با ایام مبارک امامت و ولایت مصادف شده است، زائران و مجاوران حرم رضوی در این ایام مهمان ویژه برنامه های «شکوه غدیر» هستند.

وی از سخنرانی آیت الله علم الهدی، حجج اسلام والمسلمین رئیسی، میرباقری، حیدری کاشانی، عزیزی، امین نیا، حائری زاده و نظافت در حرم امام رضا(ع) در این هفته خبر داد.

اقامه نماز مغرب به امامت آیت الله کاشانی

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: در هفته پایانی فصل تابستان نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی به امامت آیت الله امامی کاشانی و نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسنی ایازی اقامه می شود.

وی افزود: همزمان با شام عید غدیر نماز مغرب و عشاء در در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در شبستان سبزواری به امامت آیت الله اشرفی شاهرودی و در شبستان علوی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حائری اقامه می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری شنبه و یکشنبه ساعت 19:45 در صحن جامع رضوی به تبیین «ولایت و امامت از منظر قرآن» می پردازد.

غدیر و نقشه دین زدایی شیطان

وی عنوان کرد: هر روز حجت الاسلام محمد باقرحیدری کاشانی با موضوع «غدیر و نقشه دین زدایی شیطان» ساعت 11:45 در رواق امام خمینی(ره) و حجت الاسلام محمدجواد نظافت با موضوع «امیرالمؤمنان را بهتربشناسیم» در صحن جامع رضوی سخنرانی می کنند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: سخنرانی آیت الله علم الهدی همزمان با عید غدیر مصادف با سه شنبه سی ام شهریورماه ساعت 19:45 در صحن جامع رضوی از دیگر برنامه های این هفته است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام کاظم راشدیزدی چهار شنبه تا جمعه ساعت 19:45 با موضوع «اخلاق از منظر قرآن واهل بیت» در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) سخنرانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام مرتضی امین نیا، مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی هر روز ساعت 17:45 در صحن انقلاب به بیان «اخلاق خانواده در سیره، رفتار و گفتار امیرمؤمنان» می پردازد.

غدیر در شعاع خورشید

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: موضوعات «غدیر در شعاع خورشید» و «سیماي حضرت علی» به ترتیب از سوی حجج اسلام رضا علی عزیزی و منصور جرجانی هر روز در ایوان مقصوره تبیین می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های تبلیغی زائران غیرایرانی در رواقهای دارالمرحمه، غدیر، کوثر با موضوعات «غدیر خم، فضیلت و نقش آن در اکمال دین»، «سیره سیاسی و اجتماعی امام علی» و «فایده علمی، اخلاقی و سیاسی حضور امام در جامعه» برگزار می شود.

وی افزود: ویژه برنامه های خواهران در رواق دارالحکمه در دو نوبت قبل و بعد از نماز ظهر و عصر همراه با پرسش و پاسخ و بیان احکام برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: سیزدهمین دوره سلسله نشستهای «دین، نشاط، زندگی» از ویژه برنامه های ایام تابستان در صحن جمهوری اسلامی است که در این هفته به پایان می رسد.

متذکر می شود، با تغییر ساعت رسمی کشور برنامه های حرم مطهر ضوی یک ساعت زودتر شروع می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات