۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۳۰۳
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

حوزه علمیه با برکت‌‌ترین مرکز علمی جهان است

حجت الاسلام ابطحی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید حوزه علمیه نرجس با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه، گفت: یکی از ویژگی های بارز حوزه های علمیه نسبت به دیگر مراکز آموزشی، برکاتی است که در سایه اتصال حوزه های علمیه به ائمه اطهار به دست آمده است.
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید حوزه علمیه نرجس یزدانشهر، که عصر امروز برگزار شد، با تبریک میلاد امام هادی(ع) و عید غدیر خم، گفت: در این آغازین روزهای سال تحصیلی جدید هدف اصلی طلبه باید سربازی در رکاب امام زمان باشد.

وی درباره جایگاه علما با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) که فرمودند، «لَوْ لَا مَنْ يَبْقَى بَعْدَ غَيْبَةِ قَائِمِكُمْ(عج) مِنَ الْعُلَمَاءِ الدَّاعِينَ‏ إِلَيْهِ... لَمَا بَقِيَ أَحَدٌ إِلَّا ارْتَدَّ عَنْ دِينِ اللَّهِ» افزود: علما، مرشدان الهی برای عمل به احکام الهی هستند که اگر این گروه در جامعه نباشند، از دین خدا چیزی باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز عبادتی انجام می دهیم و از احکام الهی اطلاع داریم، به برکت علمایی که در راه دین حتی از جان خود گذشتند که نمونه این علما در زمان ما حضرت امام خمینی است که برای نشر احکام الهی در سال 42 این گونه خطاب به علما فرمودند که علمای اسلام به داد اسلام برسید.

وی هدف اصلی علمای اسلام را نشر احکام الهی، زنده کردن اسلام و قرآن و دین بیان داشت و افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز حوزه های علمیه نسبت به دیگر مراکز آموزشی، برکاتی است که در سایه اتصال حوزه های علمیه به ائمه اطهار به دست آمده است که خروجی هایی چون شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه مجلسی و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه درباره جایگاه حوزه های علمیه خواهران نیز بیان کرد: یکی از برکات انقلاب که در سایه رهنمودهای امام خمینی شکل گرفت، حوزه‌های علمیه خواهران است که در سال 1375 با دستور رهبر معظم انقلاب به توسعه حوزه‌های خواهران امروز شاهد حضور 70 هزار خواهر طلبه در سطح کشور هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: برکات وجود حوزه های خواهران حتی در استان هایی که مذهب اهل تسنن نیز وجود دارد، راه یافته است و از برکت حوزه های علمیه اکنون در استان اصفهان 57 حوزه رسمی و نزدیک به هشت هزار و پانصد طلبه در حال تحصیل می باشند.

لازم به ذکر است حوزه علمیه نرجس یزدانشهر، یکی از 6 حوزه شهرستان نجف آباد است که در سال 1387 فعالیت خود را شروع و و از سال 90 تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه های خواهران قرار گرفت و به همت خیرین محترم بعد از گذشت 4 سال ساختمان جدید این حوزه امروز با حضور مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور افتتاح شد./202/1306/ب1

ارسال نظرات