۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۰۳۱۱
آیت الله نظری:

تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری ضروری است

آیت الله نظری بر ضرورت تبیین صحیح مسأله غدیر در جامعه تأکید کرد و با بیان این که موضوع غدیر باید همچون گذشته محکم و محترم بوده و در جامعه ترویج شود، گفت: تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری مهم و ضروری است که باید بیشتر در جامعه تقویت شود
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امشب در دیدار مدیرعامل مؤسسه مطبوعاتی ایران با اشاره به این که انسان برای تکامل و سعادت نیازمند زمینه است، گفت: ایمان، عمل صالح، اخلاق دینی، تعادل و تکامل فکری از جمله لوازم بشریت برای تکامل است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، امامت را نعمتی عامه دانست و گفت: نعمت نبوت با خاتم نبوت و تکمیل و تنزیل قرآن خاتمه پیدا کرد.

وی با بیان این که نعمت امامت باید باشد چون وظیفه آن بیان و حفاظت است، افزود: اگر در جایی در این اجمالی دارد حضور امامت ضروری است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که پس از تلاش های گسترده ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم، اما نتیجه مطلوب در دنیا حاصل نشد، افزود: این مسأله ضرورت وجود امام زمان(عج) را حتمی و واجب کرد.

وی با اشاره به این که خدای حکیم خدایی است که قدرت و حکمت در او تام و تمام می شود، افزود: ما مسلمان و جامعه شیعی افتخاری که داریم این است که از نظر اتمام حجت تکاملی تکمیل هستیم و کتاب و پشتوانه های ما نقصی ندارند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که در هر جهت جسمی، روحی، فردی، جمعی، دنیوی و اخروی، امت اسلامی و جامعه شیعی مورد استفاده و جهت تکاملی است، ادامه داد: تنها نقضی که بشر دارد ندانستن و توجه نکردن است و این مسأله را می توان بزرگترین عیب بشر در تاریخ زندگی او دانست.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که بشر با نیروی عقل، دین، وجدان، هدایت و نور می تواند تاریکی را بزدید و رفع کند، تصریح کرد: در این مسیر مهم قرآن، نهج البلاغه، سخنان ائمه اطهار(ع)، وجدان و فطرت انسانی می توانیم از تاریکی به سمت روشنایی حرکت کنیم.

وی با بیان این که باید همت کنیم هر جایگاه و منصبی که داریم نخست خود را نجات دهیم و به راه برسانیم و بعد دستگیر باشیم، ادامه داد: باید بشریت را دستگیری کنیم و در این مسیر مهم باید از خداوند متعال در محیط بندگی توفیق لازم زندگی به نتیجه بندگی را از خدا بخواهیم.

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه غدیر گفت: آیه بلغ در ردیف عالی ترین اعلان به دنیای بشریت است که فرمود دین شما را تکمیل کردم.

وی با بیان این که بشر عاقل و مختار باید در صدد این باشد که بندگی کامل داشته و خدمت به دین را انجام بدهد، ادامه داد: تنها راه بشر برای رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی حرکت در مسیر دینمداری و خیرخواهی است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امیرالمؤمنین(ع) به حتم چراغ پرفروغ عالم است، گفت: ایشان در مقام عمل با دستگیری از محرومان و فقرا و در علم نیز با سخنان ارزشمند خود در نهج البلاغه همچون چراغی پر نور در دنیا نورافشانی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که وجود عقل نباید موجود اختلاف شود چون عقل نشان دهنده حق است، افزود: شما نهج البلاغه، زندگانی، عدل و غم خوری علی نسبت به دیگر موجودات عالم ببینید آن گاه متوجه می شوید آیا نباید از چنین شخصیتی پیروی کرد.

بنیانگذار دهه غدیر کشور با بیان این که همه انبیای الهی در نهایت به وجود حضرت ولیعصر(عج) منتهی شدند، تصریح کرد: آنگاه که ایشان ظهور می کنند عدل و عدالت حقیقی در دنیا حاکم خواهد شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امروز شیعه در دنیا اقتدار و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: به حتم روزی شیعیان در دنیا حاکم خواهند شد.

وی با بیان این که تا زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) بشر متوجه می شود تنها دین اسلام نجات بخش خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دوران ظهور مردم از بی دینی و قوانین فاسد جهانی خسته می شوند و وجود آن حضرت را طلب می کنند و خوف و ترس کنار می رود و تبدیل به اختیار می شود.

آیت الله نظری بر ضرورت تبیین صحیح مسأله غدیر در جامعه تأکید کرد و با بیان این که موضوع غدیر باید همچون گذشته محکم و محترم بوده و در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری مهم و ضروری است که باید بیشتر در جامعه تقویت شود./202/950/ب1

ارسال نظرات