۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۵۰۳۱۷
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری؛

جشن ولادت امام هادی در حرم رضوی برگزار شد

بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همزمان با میلاد نور هدایت؛ امام هادی(ع) غرق در نور و شادی شد.
حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با پانزدهم ذی الحجه، جشن ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام علی النقی(ع) در حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم شنبه شب، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در صحن جامع رضوی با قرائت زیارت امین الله آغاز شد.

سخنرانی، اجرای تواشیح و همخوانی، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر بخشهای مراسم شام میلاد امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

ولایت؛ شرط رسیدن به خدا

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در این مراسم اظهار کرد: انسان به این دنیا آمده است تا با تحمل سختیها به فقر خود نسبت به خدای متعال پی ببرد و از طریق این فقر و نیاز خدا را پیدا کند تا دچار عُجب و مشرک به اسباب نشود.

وی افزود: برای رسیدن به خدا انسان باید در خانه هایی برود که خانه خدا باشد، قرآن شرط رسیدن به خدا را صراط مستقیم بیان کرده و در برخی روایات طریق معرفت راه رسیدن به خدای منان مطرح شده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطرنشان کرد: صراط مستقیم صراط بندگی است که اگر انسان در این صراط قرار گرفت همه اعمال و ابعاد زندگیش خدایی می شود و حتی خوردن یا خوابیدنش مانع بندگی او نمی شود.

وی بیان کرد: در صراط مستقیم هر قدمی که برمی داریم برای جلب محبت خدا یعنی بالاترین نیتها است که سبب افزوده شدن محبت خدا نیز می شود یعنی انگیزه اعمال انسان ترس از عذاب یا جذب ثواب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری صراط مستقیم را صراط بندگی عنوان کرد و افزود: «وادی امامت و ولایت» همان صراط مستقیم، صراط بندگی و طریق معرفت است که اگر کسی در این وادی وارد شد تمام حرکات و رفتارش عبادت می شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطرنشان کرد: ما به دنیا آمده ایم تا خود را به امام برسانیم و با ورود به وادی امامت و ولایت هدایت شویم البته کسی را مجبور نمی کنند که وارد شود بلکه ولایت نعمتی است که جرعه جرعه نصیب انسان می شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات