۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۵۰۳۱۹
با برگزاری آیین اختتامیه؛

برگزیدگان جشنواره سراسری «نفوذ» در خراسان شمالی معرفی شدند

آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع «نفوذ» در بجنورد برگزار شد و 13 هنرمند برگزیده این جشنواره تجلیل شدند.
رییس حوزه هنری خراسان شمالی - اختتامیه جشنواره سراسری کاریکاتور مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شنبه‌شب، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع «نفوذ» با حضور شماری از مسؤولان کشوری و استانی به میزبانی بجنورد برگزار شد.

در این مراسم که مجید مصلحی مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری کشور، مهدی حبیبی معاون فرهنگی هنری اداره کل امور استانها و مجلس حوزه هنری، مدیران کل حوزه هنری استانهای خراسان رضوی، سمنان و خراسان شمالی و برخی دیگر از مدیران فرهنگی و هنری استانی حضور داشتند، از 13 هنرمند برگزیده این جشنواره با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل شد.

هیأت داوران هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع «نفوذ» شامل بهرام ارجمندنیا، مسعود ضيايي، محمود نظری، سجاد رافعی و عباس ناصري پس از بررسی 546 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره از سوی 177 هنرمند از 29 استان کشور، سه نفر را به‌عنوان نفرات اول تا سوم، 10 نفر به‌عنوان شایسته تقدیر و سه نفر را هم به‌عنوان تقدیری معرفی کردند.

بر اساس اعلام هیأت داوران مقام اول جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» به رضا حمیدی مطلق از استان سمنان رسید و از این هنرمند با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و 25 میلیون ریال جایزه نقدی تجلیل شد.

سمانه صابری از استان خراسان شمالی به‌عنوان نفر دوم افزون بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره 20 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کرد و مصطفی ستاریان از استان اصفهان هم با کسب عنوان سوم لوح افتخار، تندیس جشنواره و 15 میلیون ریال جایزه نقدی را از آن خود کرد.

هیأت داوران همچنین مهدی عزیزی از استان مرکزی، پویا عبدلی از کرمانشاه، الیاس رشیدی نسب از خراسان شمالی، علیرضا پاکدل از خراسان رضوی، منصوره دهقانی از اصفهان، سیدحامد مرتضوی از خراسان شمالی، فرزانه وزیری‌ تبار از یزد، محمدعلی خلجی از تهران و سامان احمدی از کرمانشاه را به‌عنوان 10 هنرمند شایسته تقدیر این جشنواره معرفی کرد که به هرکدام از آنها سه میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره اهدا شد.

علاوه بر این بر اساس نظر هیأت داوران هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی داریوش مهردلان، سیدتقی رضایی و بهار پشام هر سه از خراسان شمالی به‌عنوان هنرمندان تقدیری شناخته شده و به هرکدام از آنها یک‌میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره تعلق گرفت.

هنرمندان در حمایت از مسائل اصلی نظام سنگ تمام می‌گذارند

وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی، در این آیین با اشاره به برگزاری هفت دوره متوالی جشنواره سراسری کاریکاتور این استان، اظهار کرد: استمرار و نظم در برگزاری این جشنواره سبب شده اکنون جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی مورد اعتماد اکثر هنرمندان کارتونیست کشور باشد به‌ گونه‌ای که در جشنواره امسال 177 هنرمند از 29 استان کشور شرکت داشتند.

وی افزود: علاوه بر مداومت در برگزاری جشنواره، پایبندی به تمامی تعهدات ازجمله پرداخت جوایز و چاپ آثار برتر، تلاش برای برگزاری حرفه‌ای جشنواره، دعوت از چهره‌های شاخص کارتون و کاریکاتور کشور، تعامل مناسب و دوسویه با هنرمندان سراسر کشور، انتخاب و استفاده از موضوعات ناب ازجمله دلایلی است که باعث اعتماد و توجه هنرمندان به این جشنواره شده است.

نمازی ادامه داد: انتخاب موضوعات ناب برای جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی باعث شده تا هنرمندان برای شرکت در این جشنواره مجبور به خلق اثر جدید شده و کمتر از آثار آرشیوی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امسال هم موضوع نفوذ از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی بود و این موضوع فارغ از بحث‌های جناحی و سیاسی در مورد همه بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور صدق می‌کرد.

نمازی با اشاره به استقبال هنرمندان از موضوع نفوذ، خاطرنشان کرد: هر وقت پای مسائل اصلی نظام اسلامی به میان آمده هنرمندان با تمام توان به میدان آمده و آثار خوبی را تولید کرده‌اند.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی خانه کاریکاتور این استان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های چند‌ساله خراسان شمالی درزمینهٔ کاریکاتور، اکنون این استان به یکی از قطب‌های کاریکاتور کشور بدل شده؛ ازاین‌رو نیاز به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدون دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی یکی از شاخصه‌های هنری این استان محسوب می‌شود، انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره به‌صورت بین‌المللی موافقت شود تا بتوانیم از ظرفیت رشته کاریکاتور برای معرفی استان خراسان شمالی در سطح جهان بهره گیریم./9314/202/ب2

ارسال نظرات