۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۵۰۳۷۳
با سخنرانی مدیر حوزه‌‌های علمیه؛

مرکز تخصصی جهاد حوزه علمیه قم افتتاح می‌شود

دومین سمینار علمی تخصصی«فرهنگ جهاد» و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد سطح 3 حوزه علمیه برگزار می شود.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفته دفاع مقدس دومین سمینار علمی تخصصی«فرهنگ جهاد» و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد سطح3 حوزه علمیه با همکاری مؤسسه روایت سیره شهدا قم برگزار می‌شود.

همچنین این سمینار با حضور علما، اساتید، طلاب و علاقه مندان عرصه جهاد و شهادت و با سخنرانی حضرات آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه، عابدی موسس مرکز تخصصی جهاد، سرلشکر رحیم­ صفوی مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری و حجت الاسلام و المسلمین عابدینی استاد حوزه و دانشگاه، در روز پنج شنبه یکم مهرماه از ساعت 8 تا 18 در سالن همایش های دارالشفا برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است سال­های گذشته با اوج گرفتن تلاش دشمنان برای به انحراف کشاندن مفهوم مقدس جهاد و سوءاستفاده از آن در ارائه ­ی چهره­ای نامناسب از اسلام عزیز، معرفی فرهنگ اصیل جهاد از منظر اسلام ناب محمدی(ص) و پاسخگویی به مطالبات و شبهات این حوزه در سطح بین الملل ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

گفتنی است؛ حوزه علمیه بعنوان حافظ عزّت تشیع و رکن نظام اسلامی در این عرصه رسالتی خطیر برعهده دارد تا بر اساس اجتهاد حوزوی مبتنی بر فقاهتِ جواهری پاسخگوی نیازهای مورد نظر در این زمینه باشد؛ به همین منظور با تلاش جمعی از اساتید حوزه علمیه، رشتة تخصصی فرهنگ جهاد سطح 3 حوزه علمیه تدوین و به ­تصویب شورای عالی حوزة علمیه قم رسیده است.

شایان ذکر است؛ این مرکز تخصصی به نام رسول الله الأعظم(ص) در سال جاری رسماً تأسیس، و به تربیت و تعلیم طلاب سطوح عالی در دروس عمومی حوزه ­علمیه و دروس تخصصی رشته فرهنگ جهاد خواهد پرداخت./978/د101/ی

ارسال نظرات