۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۵۰۳۷۷

همایش استانی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در آمل برگزار شد

همایش استانی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، مدیران و فعالان وقف و بقاع متبرکه در آمل برگزار شد.
جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در همایش استانی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی که در مرکز فرهنگی قرآن بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: اقدام خوب برائت از مشرکان در روز عرفه و در بقاع متبرکه صورت گرفت که حرکتی ماندگار و ارزشمند بوده است و این پیام را به دنیا دارد اگر شما ما را از سرزمین وحی محروم کردید از اصول خود دست برنمی داریم.

وی بیان داشت: ضرورت دارد تلاشهای ما در این راستا باشد تا فرهنگ غدیر را صادر کنیم که برای همه ادیان الهی و جهان اسلام است و هر کسی با این فرهنگ متعالی آشنا شود تن به غدیر می دهد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که حقیقت همه رسالت پیامبر گرامی اسلام در روز غدیرخم بوده است، اظهار داشت: غدیر با همه اعیاد اسلامی متفاوت بوده که زیبایی بسیاری داشته و افضل است.

وی تصریح کرد: حفظ واقعه غدیر حیاتی و لازم است که خداوند منان را شاکر هستیم، این واقعه ارزشمند دست نخورده به ما رسیده است و اگر بتوانیم غدیر را در عرصه جهانی فرهنگ سازی کنیم همه گرفتاریها و تفرقه رخت برمی بندد.

امام جمعه آمل افزود: روز غدیرخم روز ناامیدی کافران بوده که در دیگر وقایع اسلامی چنین اتفاقی صورت نگرفته است و ضرورت دارد در پاسداشت این واقعه بزرگ کوشا باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: به همت بلند اوقاف و امور خیریه و دلسوزان این عرصه سبب شد تا بقاع متبرکه در عرصه های مختلف زنده شوند و دارند نقش آفرینی ارزنده ای صورت می دهند.

وی بیان داشت: مساجد و بقاع متبرکه به عنوان پایتخت فرهنگی هر شهری هستند که اگر در این عرصه گامهای خوبی برداریم موفق می شویم و اثر وضعی بسیاری دارد.

امام جمعه آمل روز غدیرخم را روز اکمال دین دانست و تصریح کرد: در این روز رسالت پیامبر گرامی اسلام به واسطه جانشینی امام علی(ع) به حد مطلوب رسیده است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: روز غدیرخم روز اتمام نعمت بر مردم است و اسلام به عنوان دین و مذهب کامل مورد پسند حضرت حق قرار گرفت و این روز شامل همه انسانهای روی زمین می شود.

وی اظهار داشت: ما هم امروز بر نگاه بیعت با امام علی(ع) هستیم که همان بیعت با امام زمان(عج) و ولی امر مسلمانان است که در مسیری ارزشمند و گرانقدر قرار داریم.

امام جمعه آمل بیان داشت: اطاعت از ولایت به مفهوم رسیدن به حجت است که باید در این عرصه کوشا بوده و اهتمام ارزنده و والایی داشته باشیم که برکات بسیاری دارد.

گفتنی است، ویژه برنامه های دهه ولایت و عید سعید غدیرخم در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات