۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۵۰۳۹۴
آيت الله نمازي تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد كارگروه بررسی راهكارهای صيانت از جوانان

نماينده ولي فقيه دركاشان تهديدات امروز دانش آموزان و دانشجويان را جدي دانست و پيشنهادكرد که در سال جديد تحصيلي آفت‌ها و آسيب‌ها وفتنه‌هايي كه ممكن است جوانها را تحت تأثيرخود قراردهد توسط كارگروهي شناسايي و راهكارهاي صيانت از نوجوانان و جوانان ارائه شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار با رييس و معاونت هاي آموزش و پرورش كاشان در آستانه بازگشايي مدارس با تبريك فرارسيدن سال تحصيلي جديد، با اشاره به اهميت آموزش و پرورش ودر اولويت قرارداشتن وزارت آموزش و پرورش در بين وزارتخانه هاي ديگر، گفت: آموزش و پرورش بعد از محيط خانواده رسالت سنگين تعليم و تربيت دختران و پسران نوجوان، جوان و مردان و زنان آينده كشور را بر عهده دارد.

وي افزود: كارشناسان، آموزگاران و دبيران آموزش و پرورش بايد اين هنر را داشته باشند تا طي 12 سال حضور دانش آموزان در آموزش وپرورش آنها را به لحاظ علمي، معنوي و اخلاقي به شكل شايسته اي تربيت‌كنند.

نماينده ولي فقيه دركاشان، شرايط امروز جهان را به لحاظ امكانات و تجهيزات علمي پيشرفته روز دنيا متفاوت از نيم قرن گذشته دانست و ابراز داشت: امروز هريك از ابزارهاي پيشرفته رسانه‌، فضاي مجازي، تئاتر و سينما بعنوان يك خاكريز پيش روي آموزش و پرورش قراردارد و حركت آموزش و پرورش را كُند مي‌كند.

آيت الله نمازي، مهمترين كار  را تربيت گوهر انسانها دانست و با اشاره به اينكه آموزش براي حيوانات نيز امكان پذير است، تصريح كرد: آموزش يك بُعد تعليم و تربيت است اما مهمتر از آمورش مسأله معنويت است كه بحث معنويت تنها ويژه انسانها است چرا كه تنها انسانها هستند كه از دستگاه عاقله بهره مند هستند.

وي مسائل معنوي درآموزش و پرورش بعنوان اولويت اول نام برد و عنوان كرد: نوجوانان و جوانان در آموزش و پرورش آمادگي پذيرش مسائل معنوي را دارند، بنابراين به دليل تعامل و رفاقت زودهنگام بين نوجوانان در محيط مدرسه، بحث رفيق و همنشين در موفقيت نوجوانان و جوانان از اهميت بالايي برخوردار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: بنابراين سعادت و شقاوت نوجوانان و جوانان در اين است كه با چه كساني همنشيني و دوستي داشته باشد چرا كه نوجوانان و جوانان آسيب پذير هستند و در برنامه هاي تفريحي و گروهي، دوستاني‌ همراه آنها مي شوند كه مي تواند در سرنوشت و آينده آنها نقش مهمي داشته باشد.

آيت الله نمازي همچنين تهديدات امروز دانش آموزان و دانشجويان را جدي دانست و پيشنهادكرد، در سال جديد تحصيلي آفت‌ها و آسيب‌ها وفتنه‌هايي كه ممكن است جوانها را تحت تأثيرخود قراردهد توسط كارگروهي شناسايي و راهكارهاي صيانت از نوجوانان و جوانان ارائه شود.

وي برخورد با معلول را مردود دانست و با تأكيد برپيشگيري از آفت‌ها و آسيبها توسط آموزش و پرورش، اضافه كرد: فضاي مجازي براي نوجوانان تهديد جدي است كه بايد پيش از اينكه نوجوانان آلوده شوند پيشگيري‌شود.

به گفته وي، بخشي از فضاي مجازي غير مفيد و بخشي ديگر نيز مضرر است و بعنوان يك تهديد جدي پيش روي نوجوانان است كه پيش از اين نيز رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگي وشبيخون فرهنگي را گوشزدكرده اند و امروز نيز وظيفه آموزش و پرورش است تا آن را تدبير و مديريت كند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، مجهز شدن آموزگاران و دبيران آموزش و پرورش به مسائل روانشناسي كودك و نوجوان را مهم دانست و با اشاره به اينكه تربيت يك هنر و تخصص است كه از روحيات انسان سرچشمه مي‌گيرد، يادآور شد: هريك از دانش آموزان داراي روحياتي هستند كه آموزگاران و دبيران بايد براساس روحيات دانش آموزان و با مهر و محبت با آنها برخورد كنند.

آيت الله نمازي با تأكيد براينكه تعليم وتربيت از مهر و محبت سرچشمه مي‌گيرد، اضافه كرد: آموزگاران و دبيران بايد عشق و علاقه و انگيزه آموزش را براي نوجوانان ايجاد كنند و مسأله تعليم و تربيت نبايد تحميلي باشد بلكه بايد بر مبناي عشق و محبت باشد.

محمود خدمتي مديرآموزش و پرورش‌كاشان نيز، با اشاره به اينكه سال تحصيلي جديد امسال در شهرستان كاشان همزمان با سراسر كشور با روز شكوفه و با ورود 5 هزار و 800 دانش‌آموزكلاس اولي‌آغاز خواهد شد، گفت: دانش آموزان كلاس اولي امسال شهرستان كاشان نسبت به سال گذشته نزديك به 30 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه، از 5 هزار و 800 دانش آموزكلاس اولي در شهرستان كاشان حدود 800 دانش آموز اتباع هستند، اضافه كرد: در حال حاضر 7 هزار دانش آموزان اتباع در كاشان در سه مقطع مشغول به تحصيل هستند كه عمدتا در مقطع ابتدايي هستند.

مدير آموزش و پرورش شهرستان كاشان يادآور شد: چهارشنبه هفته جاري 31 مهرماه جشن شكوفه و شنبه سوم مهرماه ساعت 8 صبح زنگ بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد همزمان با سراسر كشور در كاشان به صدا درخواهد آمد./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات