۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۵۰۴۰۸
امام جمعه پیش‌قلعه:

پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه نیازمند کار گروهی است

امام جمعه پیش‌قلعه با بیان اینکه پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه نیازمند کار گروهی است، گفت: باید جنبه‌های عملیاتی سبک زندگی را پیدا و در جامعه اسلامی خود نهادینه کنیم.
حجت الاسلام تکمیلی - امام جمعه پیش قلعه

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شهر پیش قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه تأکیدات اسلام همواره در مقام عمل است، افزود: اگر زندگی انسان از راهکارهای عملیاتی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی خالی باشد، سبب ایجاد گسست در گفتمان و عمل خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: در صورتی گفتمان مؤثر و مفید خواهد بود که بتوان آن را در زندگی پیاده‌سازی و عملیاتی کرد.

حجت‌الاسلام تکمیلی با بیان اینکه پیاده‌سازی سبک زندگی در جامعه مستلزم یک کار گروهی است، اظهار داشت: باید در این زمینه همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و مردم دست به دست هم دهند.

امام جمعه شهر پیش قلعه مبانی سبک زندگی را شامل موضوعاتی برشمرد که اسلام به آنها تأکید دارد و افزود: مبانی که غرب برای زندگی ارائه می‌دهد به هیچ عنوان با سبک زندگی عملی سنخیت ندارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی که رییس شورای فرهنگ عمومی بخش مانه شهرستان مانه و سملقان هم هست، با تأکید بر انجام کار عملیاتی در راستای ترویج سبک زندگی، تصریح کرد: در حال حاضر لازم است تا در استان ما مباحث مربوط به خانواده بیشتر مطرح شود چرا که در این زمینه کمتر کار شده است.

وی تأکید کرد: اگر در مجموعه رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و غیره بر مدار سبک زندگی حرکت کنیم و در این زمینه به اصلاح برخی رفتارهای مغایر با سبک زندگی مبادرت ورزیم، بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی نیز حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام تکمیلی با اشاره به برگزاری همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی، این اقدامات را همسو با ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه بیان کرد و گفت: باید موضوعات سبک زندگی بیشتر برای مردم بیان و تبیین شود.

گفتنی است، نخستین همایش ملی سبک زندگی اسلامی بیست و چهارم یا بیست و پنجم مهرماه امسال با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت‌الله محمدی گلپایگانی و شمار دیگری از مسؤولان کشوری و استانی به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

برای برگزاری این همایش 30 سؤال طرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ سبک زندگی اسلامی به استانهای مختلف کشور ارسال شده و پس از طرح 10 آسیب مهم و ارسال آنها به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، مهم‌ترین آسیبها و معضلات موجود در استان خراسان شمالی واکاوی و پژوهش شده که در این همایش در قالب مقاله ارائه می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات