۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۵۰۴۱۹
معاون وزیر ارشاد مطرح کرد؛

چاپ بیش از یک میلیون جلد کتاب از ابتدای انقلاب تا به امروز

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای انقلاب یک میلیون جلد کتاب جاپ شده است که 500 هزار عنوان آن به چاپ بیش از دو بار رسیده است که بیانگر همت نظام و علاقه مندی مردم به کتابخوانی است.
صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سیدعباس صالحی امیری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که با حضور مسؤولان استان، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از علاقه مندان به کتاب در سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد، گفت: آذربایجان غربی به واسطه تنوع فرهنگی و قومیتی، مینیاتوری از فرهنگ ها است که با آرامش و دوستی در کنار هم زندگی کنند که این به واسطه فرهنگ قوی محلی است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب یک میلیون جلد کتاب جاپ شده است که 500 هزار عنوان آن به چاپ بیش از دو بار رسیده است که بیانگر همت نظام و علاقه مندی مردم به کتابخوانی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب نیز در راستای دسترسی آسان عموم مردم به کتب و همچنین ترغیب و تشوق بیشتر مردم به کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب ارومیه یکی از بهترین نمایشگاه های کتاب در حوزه استانی است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب ارومیه جایگاه خود را در بین ناشران باز کرده است و بسیاری از ناشران از مدتها قبل برای حضور در این نمایشگاه برنامه ریزی می کنند.

صالحی امیری با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب در موضوع کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: کتاب یک ابزار فرهنگی است که می تواند با فرهنگ سازی موجب توسعه کشور شود؛ ما در برنامه های ویژه کتاب به دنبال این فرهنگ سازی هستیم.

ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه پیشرفت ایران است
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: خداوند در قرآن بر خواندن و نوشتن تأکید کرده چرا که نخستین سخن با اقرأ شروع می شود و پیامبر را به آموختن دعوت می کند، بنابراین اگر می خواهیم حرکت رو به جلویی داشته باشیم باید فرهنگ کتابخوانی را در ایران ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه کتاب بهترین هدیه برای عزیزانمان است، ، تصریح کرد: بیایید به جای گل و یا اقلام دیگر، کتاب هدیه دهیم و در ترویج فرهنگ کتابخوانی و شناساندن فرهنگ محلی مان مشارکت کنیم، چراکه اگر ملتی فرهنگ خود را نشناسد دچار مشکلات و خطاهای بسیار خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آذربایجان غربی دارای چهارمین چایخانه بزرگ کشور است، بنابراین لازم است شرایط لازم برای استفاده از این پتانسیل برای انتشار کتابهای ویژه منظقه فراهم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت موجود چاپ کتاب در استان، می توان با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش کتابهای مورد نیاز برای سال تحصیلی استان را در ارومیه به چاپ رساند و توزیع کرد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی هنری ارومیه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا ششم شهریور ماه از ساعت 9 تا 13 در نوبت صبح و 16 تا 20 در نوبت عصر پذیرای علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

علاقه مندان کتاب می توانند ضمن بازدید از نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه، کتابهای مورد نیاز را با بهره مندی از تسهیلات و بن های خرید تهیه کنند./936/202/ب2

ارسال نظرات