۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۴۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلبه مهذب و کارآمد از ارکان اصلی حوزه انقلابی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی، گفت: طلبه مهذب، انقلابی و کارآمد از ارکان اصلی حوزه انقلابی است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ حوزه انقلابی، اظهار کرد: حوزه علميه بايد به آرمانها و ارزشهاي انقلابي مزين شده و طلاب و روحانیان انقلابی و ارزشی تحویل جامعه دهند.

وی با بیان اینکه طلاب مهذب، انقلابی و کارآمد از ارکان اصلی تحقق حوزه انقلابی هستند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علميه انتظار دارند كه طلاب معتقد به اركان انقلاب باشند و براي تحقق اهداف انقلاب همت و تلاش كنند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: ازاین‌رو حوزه علميه بايد مجهز شدن به آرمانها و ارزشهاي انقلابي، برای داشتن جامعه‌ای با فکر و عمل انقلابی فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به نقش اساتید در این زمینه، خاطرنشان کرد: اگر اساتيد در اين قضيه همت كرده و مبحث انقلابي گري را ترويج دهند و اين انقلابی گري در مسیر هدایت كشور باشد، وزنه مؤثري خواهد بود.

وی تصریح کرد: اينكه تحت عنوان انقلابي گري حركتهاي سطحي و هيجاني شكل بگيرد نتيجه نمی‌دهد؛ بلکه بهترين كار اين است كه برگرديم منظومه فكري حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به‌خوبی بررسي كنيم.

به گفته وی منظومه فکری امام و رهبری از فرمايشات ائمه اطهار (ع) و رسول خدا (ص) منبعث است به همین دلیل انقلابي بودن بدون آشنايي با مباني فكري امام و رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر نيست.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: البته موضوع عملكرد انقلابي حوزه در اصل از زمان پيامبر (ص) كه حوزه علميه خواهران و برادران شكل گرفت، مطرح بوده؛ يعني اين روحيه انقلابی است كه باعث می‌شود يك فقيه هدايتگر و يك عالم ديني توان تبليغي و كارآمدي خود را بالا ببرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آيه شريفه سوره انفال كه می‌فرماید: «وَ إِنْ يُريدُوا أَنْ يَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذي أَيَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنينَ» گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که اگر بخواهند تو را فریب دهند، خدا برای تو کافی است؛ او همان کسی است که تو را، با یاری خود و مؤمنان، تقویت کرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که فتنه‌گری جزء ذات دشمن بوده و بالطبع عليه آرمانهاي انقلابي دين اسلام فتنه‌گری‌هایی می‌شود، كما اينكه در زمان خود پيامبر (ص) نیز چنین بوده است.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، اظهار کرد: با دقت در واقعه غدير می‌توان آسيبهاي آن را به‌وضوح ديد که در اين زمینه بايد به تاکتیک‌های ائمه اطهار (ع) به‌عنوان الگو دقت کرد و در كنار درسهاي علمي، مطالعات سياسي و انقلابي و آشنايي با سيره انقلابي اين اسوه‌های ناب را هم جدي بگيريم./202/9314/ب1

ارسال نظرات