۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۴۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

ترویج سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با دشمن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با دشمن است، گفت: گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی باید نهادینه شود و این مهم در جامعه با بسیاری از آسیب های اجتماعی مقابله می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عصر امروز در همایش صنعت چاپ استان مرکزی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، بیان کرد: مسؤولان باید سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنند.

ضرورت گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با دشمن است، گفت: گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی باید نهادینه شود و این مهم در جامعه با بسیاری از  آسیب های اجتماعی مقابله کند.

حقیقی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی آسودگی خیال را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی یک ضرورت مهم است و این مهم سبب خنثی کردن توطئه های شوم دشمنان و بدخواهان خواهد شد.

گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ گفت: فعالان صنعت چاپ استان تنها در صورت داشتن یک مجمع صنفی مستقل و پویا می توانند از حقوق خود دفاع کنند و در مقابل افرادی که بدون مجوز وارد این عرصه می شوند با ابزار قانون بایستند.

حقیقی با اشاره به اینکه 162 چاپخانه در نقاط مختلف استان فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: این آمار نشان دهنده ظرفیت بالای استان در صنعت چاپ است و می طلبد فعالان این عرصه مسائل و مطالبات صنفی خود را با کانون تخصصی دنبال کنند.

صنعت دیجیتال یک فرصت برای کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: با وجود آنکه صنعت دیجیتال یک فرصت برای کشور است، هیچ بار قانونی‌ای در خصوص رشد چاپخانه‌های بدون مجوز وجود ندارد به طوریکه حتی خانه‌ها با ورود چاپ دیجیتال تبدیل به محل چاپ شده‌اند و در فضایی کوچک و بدون نظارت دولت مشغول به فعالیت هستند.

حقیقی با اشاره به اهالی رسانه های استان مرکزی گفت: اهالی رسانه استان مرکزی به دلیل اینکه یک دهه تشکل صنفی نداشتند با مشکلات و آسیب های زیادی مواجه شدند اما، به همت شاغلان این بخش، اکنون خانه مطبوعات شکل گرفته و پشتوانه صنفی قانونی و هویت رسمی برای پیگیری امور و مطالبات وجود دارد.

به گزارش رسا، شهرستان‌‌ اراک با 69 مجوز، ساوه با 41 مجوز، محلات با 14 مجوز، دلیجان با 12 مجوز، خمین با 11 مجوز، زرندیه با 6 مجوز، شازند با سه مجوز، تفرش و فراهان هرکدام با دو مجوز، آشتیان و کمیجان هرکدام یک مجوز در این صنعت فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است، در همایش صنعت چاپ استان مرکزی از 10 پیشکسوت صنعت چاپ و نشر استان مرکزی تجلیل به عمل آمد./202/842/ب1

ارسال نظرات