۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۰۴۶۰
تحلیل گر مسائل سیاسی:

FATF ابزار جاسوسی بر گردش مالی و سیستم های بانکی است

تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به نگرانی عمومی صورت گرفته درباره «FATF»، گفت: این مؤسسه ابزار جاسوسی غرب از گردش مالی و سیستم های بانکی کشور است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پیچیده بودن مسأله پولشویی «FATF» ابراز داشت: بسیاری از کشورهای سرمایه دار غربی تلاش می کنند تا از طریق پیوستن کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران به آن نوعی جاسوسی بر روی گردش مالی، بانکی و سیستم های بانکی داشته باشند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان نگرانی استکبار جهانی و غرب از کمک های مالی جمهوری اسلامی ایران به جنبش های جهادی فلسطین و حزب الله خاطرنشان کرد: فشارهای زیادی بر جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در «FATF» وارد می شود تا از این طریق نظارت شدیدی بر گردش مالی صورت گیرد.

این کارشناس سیاسی عملکرد هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در مسأله پولشویی و عدم اجازه برای نظارت بر سیستم مالی و گردش بانکی را خواستار و افزود: ظاهر این مسأله مشروع و همانا مبارزه با پولشویی است اما هدف اصلی آن جاسوسی از جمهوری اسلامی خواهد بود.

هانی زاده با بیان اینکه مبارزه با تروریسم از اهداف مؤسسه «FATF» است، اظهار داشت: از دید این مؤسسه محور مقاومت، مخالفان و مبارزان با رژیم صهیونیستی تروریسم هستند که از دید ما قابل قبول نیست حال آنکه کمک های جمهوری اسلامی به جنبش های مبارز فلسطینی و لبنانی که علیه رژیم غاصب فعالیت می کنند برای همگان آشکار و روشن است.

وی به وجود تناقض در تعریف مؤسسه «FATF» از تروریسم اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید این مطلب را به دقت دنبال و اجازه جاسوسی در گردش مالی و انتقال ارز را ندهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان با اشاره به نگرانی عمومی صورت گرفته درباره «FATF»، گفت: مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، دستگاه های مرتبط و بانک مرکزی به دقت این مسأله را بررسی کنند چرا که افکار عمومی نگران پیوستن به این مؤسسه است./302/9456/ب1

ارسال نظرات