۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۵۰۴۶۵
در حرم امام رضا؛

خطبه غدیر همزمان با روز عید قرائت می‌شود

همزمان با هیجدهم ذی الحجه جشن با شکوه عید سعید غدیر همراه با قرائت خطبه غدیر در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن روز عید غدیر ساعت 10 تا 12 با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده به همراه مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مراسم شب عید غدیر نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی همراه با مدیحه سرایی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در صحن جامع برگزار می شود.

قرائت خطبه غدیر

قرائت خطبه غدیر از جمله برنامه های مهم حرم رضوی در این روز باشکوه است که از سوی حجت الاسلام جعفر اسلامی و حجت الاسلام مهدی شجاع صورت می گیرد.

همچنین مراسم دعای ندبه ویژه صبح عید غدیر پس از اقامه نماز صبح با قرائت مهدی سروری در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مراسم شام عید با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدي، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، سه شنبه سی ام شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء ساعت 19:45 در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

ویژه برنامه های زائران عرب زبان، اردوزبان، آذری و ترک زبانان در رواقهای دارالمرحمه، کوثر و غدیر در قالبهای مسابقه فرهنگی، مدیحه سرایی، مولودی خوانی، حلقه های معرفت با موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

«نمونه هایی از تربیت یافتگان مکتب علوی، اهمیت عید غدیر نزد اهل بیت، سیره سیاسی و اجتماعی امام علی و تقرب به خدا از دیدگاه امام علی(ع)» محورهای سخنرانیهای زائران اردوزبان است.

همچنین «روز غدیر خم، فضیلت و نقش آن در اکمال دین» ویژه زائران عرب زبان و «رابطه اعیاد اسلامی با احادیث» ویژه آذری و ترک زبانان تبیین می شود.

مراسمهای مشابه در سطح شهر

گفتنی است،  همزمان با صبح عید غدیر، سه شنبه سی ام شهریور ماه ساعت 6:30، محمدعلی انصاری، مفسر قرآن کریم در مؤسسه «بیان هدایت نور» سخنرانی می کند.

علاقه مندان برای شرکت در این جلسه می توانند به مشهد، بلوار شهید دستغیب، خیابان فرهاد، نبش فرهاد 22، مؤسسه «بیان هدایت نور» مراجعه کنند.

همچنین مراسم جشن دیگری از سوی هیأت جوادالائمه(ع) در سالن ورزشی شهدای گلشهر واقع در در خیابان شهید بابانظر با حضور شهروندان برگزار می شود.

یادآور می شود،  همزمان با دهه ولایت هر شب ساعت 20 هشت هزار غذای متبرک بین زائران و مجاوران رضوی در ايستگاه باب الجواد(ع) توزیع می شود.​/202/1308/ب1

ارسال نظرات