۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۵۰۴۹۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور:

تحریف، تهدید و تحمیل سه خطر بزرگ برای انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تحریف، تهدید و تحمیل را سه خطر مهم و اساسی در انقلابها دانست و گفت: تنها غدیر است که در برابر این سه حربه ایستاده است.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شب گذشته در جمع روحانیان، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) غدیر را جریان جوشان در طول تاریخ دانست و گفت: غدیر سیراب کننده دلهای پیرو حقیقت است.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه غدیر و لزوم توجه به واقعه غدیر، ابراز داشت: اگر غدیر را یک جریانی در بستر زمان بدانیم، در این صورت هر لحظه و زمانی را غدیر خواهیم دانست، نه آنکه یک روز مشخص را غدیر بنامیم، بنابراین تحلیل با این نگرش غدیر را در زندگی بشر جریان خواهد داد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تأکید بر اینکه تمام رخدادهای اجتماعی و وقایع به وجود آمده به دو وجه ظاهری و باطنی تقسیم می‌شود؛ گفت: مردم در اکثر رخدادها فقط ظاهر موضوع را می‌بینند ولی مسائل پنهانی که در یک رخداد به وجود می‌آید، نمی‌توان آن را مشاهده کرد و باید متفکران اندیشمند آن را برای مردم تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ از جریاناتی است که دارای وجه باطن و ظاهر بود، تصریح کرد: باید لایه های زیرین و حساس فتنه ۸۸ را پرده برداری کرد، این فتنه یک وجه ظاهری داشت که در آن به پایگاه های بسیج حمله شد، خیمه‌های عزاداری امام حسین(ع) به آتش کشیده شد و 32 نفر کشته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به رهبران پنهان فتنه، خاطرنشان کرد: فتنه را عده‌ای رهبری می‌کردند که اکثریت مردم آنها نمی شناسند و برخی مواقع حتی نیروهای امنیتی نیز آنها را نمی‌شناسند، هرگز چهره آنها رو نمی‌شود تا اینکه این اشخاص در موقعیتهای مناسب دیگر فتنه‌ای دیگر را رقم بزنند.

وی با اشاره به خطرات پیش روی انقلابها، خاطرنشان کرد: عدم انتقال دستاوردهای انقلاب به نسلهای آینده از جمله خطراتی است که انقلاب را تهدید می کند، با گذر نسل، اگر نسلهای جدید، انقلاب را نشناخته باشند و با هویت آن خو نگرفته باشند انقلاب دچار ضعف خواهد شد، باید با انتقال هویت انقلاب به نسلهای مختلف آن را صیانت کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تحریف، تهدید و تحمیل را سه خطر مهم و اساسی در انقلابها دانست و گفت: تنها غدیر است که در برابر این سه حربه ایستاده است، واقعه غدیر در طول تاریخ با جریانی که داشت حفظ شد و تداوم پیدا کرد و از تحریفها و تحمیلها و تهدیدها حفظ شد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ میراث گرانبهای انقلاب اسلامی ایران، امام راحل و شهدای دفاع مقدس، تصریح کرد: میراث گرانبهای انقلاب اسلامی به این سادگی به دست نیامده است که به سادگی نیز از دست برود، باید در حفظ و صیانت از آن بیش از پیش تلاش و از خود گذشتی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تحریف را مبارزه نرم و دشواری علیه یک انقلاب و تغییر هویت آن دانست و ابراز داشت: عده ای در داخل به دنبال نفوذ و ضربه به انقلاب هستند، تأکید رهبر انقلاب در مسأله نفوذ دشمن به این خاطر است که دشمن تلاش دارد با تحریف انقلاب تیشه به ریشه آن بزند،‌

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که بیشترین ترس من از پیشوایان گمراه است، در شرایطی خطر نفوذ و تحریف انقلاب را تهدید می کند واقعه غدیر جلوه گر می شود و جایگاه پیشوای بر حق و در مسیر حق را مشخص می کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود دوران طلبگی را بهترین زمان برای خودسازی و آمادگی دانست و تصریح کرد: اگر خودتان را امروز نسازید فردا نمی‌توانید در جامعه نقش ایفا کنید و تأثیرگذار باشید، از این رو امروز نعمتهای فراوان در اختیار شماست و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.

وی افزود: هم اکنون در 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و در خیلی از شهرهای کشور حوزه علمیه فعال است ولی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب یکی از بهترین حوزه های علمیه کشور بوده است، جامعه نیازمند علم شماست و خودتان را برای مقابله با جریانهای وسیع آماده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: امروز فکر و مکتب اهل بیت(ع) از این حوزه های علمیه نشأت می‌گیرد و آن‌هایی که معارف دین دارند می‌توانند مکتب اهل بیت(ع) را ترویج و تبلیغ کنند، امروز کشورهای عراق، بحرین، یمن، لبنان و آفریقا تشنه طلابی است که به مردم آگاهی دهند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات