۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۵۰۵۰۷

چهارمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهان آغاز شد

با حضور جمعی از پژوهشگران برجسته جهان اسلام، چهارمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهان آغاز به کار کرد.
جشنواره امام علی پژوهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهان، با حضور اساتید برجسته حوزه امام علی(ع) شناسی از اقصی نقاط جهان، صبح امروز دوشنبه ۲۹ شهریور در محل پژوهشگاه علوم انسانی و فرهنگی آغاز شد.

نهج البلاغه کتابی برای اعصار تاریخ است

در بخش ابتدایی این مراسم حسینعلی قبادی، رییس جشنواره با اشاره به ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی، گفت: قطعا برگزاری جشنواره هایی با محوریت امام علی(ع) به معرفت برگزارکنندگان اضافه می کند.

وی افزود: نهج البلاغه بدون شک یک کتاب برای کل تاریخ است، به این معنا که نمی توان این کتاب را محدود به یک زمان خاص دانست.

قبادی درباره دوران خلافت امام علی(ع) نیز، گفت: دوران خلافت امام اول شیعیان را می توان به عنوان تجربه زیستی توسعه عدالت مدارانه مورد بررسی قرار داد.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و فرهنگی پیرامون شخصیت ذاتی امیرمؤمنان(ع)، ابراز داشت: همواره عدالت در اولویت امام علی(ع) بود، او همواره زمینه های سو استفاده و رانت را دفع می کرد، در زندگی خود نیز از صبر و شکیبایی برخوردار بود.

غدیر پیام رهایی است

در ادامه این مراسم، محمود جنیدی، دبیر علمی جشنواره با تمجید از مقام امام علی(ع)، گفت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می کنیم که اندیشه امام علی(ع) در آن جاری است.

وی افزود: بدون شک سعادت انسان در دو جهان، جز گام نهادن در راه ائمه اطهار(ع) نیست، حتی قرآن نیز به این موضوع اشاره کرده است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره امام علی(ع) پژوهان، تأکید کرد: غدیر پیام رهایی و تداوم پیامبری است، بدون شک می توان غدیر را ادامه بعثت نیز دانست.

جنیدی درباره غدیر و ولایت نیز، بیان داشت: پیام غدیر را می توان اینگونه نیز مورد بررسی قرار داد که امام علی(ع) رهبر جامعه اسلامی است و مختص به جامعه شیعی نیست.

گفتنی است، در ادامه این مراسم چند میزگرد تخصصی برگزار خواهد شد./856/201/ب2

ارسال نظرات