۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۵۱۶
کارشناس مسائل مذهبی:

انزجار از طاغوت و استکبار ثمره ولایت و درک واقعه غدیر است

حجت الاسلام خادم القرآنی گفت: امروز باید از وقایع غدیر و بعد از آن درس گرفت و شمر و طاغوت و شیطان زمان را شناخت، طاغوت امروز آمریکای ‏مستکبر است، اگر انسان درون خود حس تنفر و انزجار به مستکبران را ایجاد کرد و معتقد به ولایت الله شد هیچ گاه سلاح ‏خود را بر زمین نمی گذارد.‏
غدیر

حجت الاسلام اکبر خادم القرآنی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با ثمرات شناخت و درک واقعه غدیر در عصر حاضر، گفت: هر چه انسان با غدیر، ولایت و در امتداد آن با ولایت فقیه انس بیشتری داشته باشد حس تنفر و بی اعتمادی و انزجار از طاغوت درونی یا بیرونی و استکبار در درون او زیادتر می شود.

وی ادامه داد: غدیر سمبل سَر خم کردن در مقابل ولایت الله و تکبر در برابر طاغوتیان و مستکبران زورگو است، ضلع مخالف این تفکر این است که برخی مستکبران را دوست خود می پندارند و تنها راه پیشرفت خود را در گرو اتصال به آنها می دانند و در نتیجه، این تفکر اعتماد به طواغیت در آنها ایجاد می شود.

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: نتیجه این وابستگی و اعتماد به طاغوتیان به حکم عقل و نقل و تجربه هیچ چیزی جز پسرفت و ظلمت نخواهد بود و نه تنها موجبات پیشرفت را فراهم نخواهد کرد بلکه عقب ماندگی قطعی را در پی خواهد داشت، «یُخرجونَهُم مِنَ النورِ الیَ الظُلُمات».

حجت الاسلام خادم القرآنی تصریح کرد: در طول تاریخ از بعد از واقعه غدیر تا عصر حاضر بسیاری از عوام و حتی خواص بودند که اسیر این تفکر شدند و از ولایت غافل ماندند در حالیکه در زبان دم از ولایت و نفرت از طاغوت زدند، متاسفانه عده ای حاضر نیستند این بی اعتمادی را قبول کنند و به ظاهر می گویند آمریکا دشمن ما است ولی احساس واقعی انزجار در آنها وجود ندارد.

طاغوت امروز آمریکای مستکبر است

وی بیان داشت: امروز باید از وقایع غدیر و بعد از آن درس گرفت و شمر و طاغوت و شیطان زمان را شناخت، طاغوت امروز آمریکای مستکبر است، اگر انسان درون خود حس تنفر و انزجار به مستکبران را ایجاد کرد و معتقد به ولایت الله شد هیچ گاه سلاح خود را بر زمین نمی گذارد.

کارشناس مسائل مذهبی توضیح داد: انسان معتقد به ولایت هیچ گاه بنیه دفاعی و تهاجمی خود را تحت الشعاع سایر امور قرار نمی دهد و می داند که دشمن، همیشه دشمن است و تحت هیچ شرایطی به دشمن حقیقی خود اعتماد نمی کند و او را دوست خود نمی پندارد./302/869/ب1

ارسال نظرات