۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۵۰۵۸۷
همزمان با سالروز عید غدیر برگزار می شود؛

جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 1622 بقعه متبرکه و امامزاده کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال ،دین نبوی در 1622 بقعه متبرکه و امامزاده فردا همزمان با سالروز عید سعید غدیر خم خبر داد.
شرفخانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی با  گرامیداشت دهه ولایت و بیان اینکه 1622 بقعه  متبرکه و امامزاده مجری طرح جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در راستای قطب فرهنگی شدن امام زادگان و ترویج فرهنگ ولایت مداری هستند گفت:  صبح روز سه شنبه همزمان با  عید غدیرکه به نام روز ولایت وامامزادگان نامگذاری شده، مراسم تکریم از سادات معزز در بقاع متبرکه و بعد از ظهر همان روز نیز همایش بانوان ولایی با حضور پرشور بانوان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از سنت‌های مطلوب و  عمل مستحبی عید غدیر خواندن برقراری عقد اخوت و پیمان برادری بین مؤمنین است که قرار است در امامزادگان شاخص این سنت حسنه اجرایی شود.

 وی با بیان اینکه خطبه‌خوانی غدیر یکی از سنت‌های حسنه در این عید عظیم است،‌ افزود: در ویژه برنامه  عید غدیر قرائت میثاق‌نامه ولایی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی و چاپ و بین مردم توزیع شده است. همچنین عهدنامه غدیر که در کتب روایی وجود داشته و تأکید فراوانی هم از سوی پیامبر اعظم در مورد آن شده است در این مراسم بین بازدیدکنندگان توزیع می شود.

 شرفخانی تصریح کرد: بیش از 1800 روحانی تا کنون از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به آستان امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام و خیمه‌های معرفت که در خصوص پاسخ به مسائل شرعی برپا شده است.

شرفخانی از برگزاری همایش بانوان ولایی خبرداد و افزود: همایش بانوان ولایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم بانوان عصر فردا در امام زادگان برگزار می شود.

وی گفت: در بعدازظهر عید غدیر نیز 405 همایش با عنوان بانوان ولایی که ویژه خانم‌ها است برگزار و خطبای مطرح به سخنرانی و مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت. همچنین گروه‌های همخوانی نیز در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه ویژه‌ای خواهند داشت ضمن اینکه از مادران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تقدیر خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: در 424 امامزاده نیز مردم به صورت گروهی و با آئین نمایش‌های شادمانی از مراکز شهرها به سمت آستان آن امامزاده واجب‌ التعظیم حرکت خواهند کرد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: همچنین 1622 ایستگاه مشاوره جهت پاسخگوی به مسائل شرعی و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در راستای ترویج فرهنگ وقف برپا می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 782 موقوفه مرتبط با عید غدیر و امیر‌المؤمنین (ع) در کل کشور شناسایی شده است، گفت: در امامزادگانی که موقوفات مرتبط با عید غدیر و امیرالمؤمنین (ع) دارند اطعام بازدیدکنندگان صورت خواهد گرفت./1325/د102/ی

ارسال نظرات