۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۵۰۶۱۳
فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان خبر داد؛

اعزام 7 هزار دانشجو در اربعین حسینی

فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به برپایی موکب دانشجویی از اعزام 7 هزار دانشجو در اربعین حسینی خبر داد.
راهپیمایی اربعین حسینی

بهمن شهریاری، فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برپایی موکب دانشجویی در اربعین حسینی اظهار داشت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) از جمله نگرانی های دشمنان است و ناامید ساختن دشمنان با حفظ انقلاب اسلامی با نام عاشورا و فرهنگی حسینی صورت می گیرد.

فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به اینکه دشمنان علی رغم میل باطنی، امام حسین(ع) را پذیرفته است، گفت: این پذیرش همراه با ایجاد تحریف در فرهنگ عاشورایی است؛ چرا که متفکران غربی مهدویت و عاشورا را دوبال مهم انقلاب اسلامی می دانند و در پی تضعیف آنها برآمده اند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار دانشجو به زیارت امام حسین(ع) در اربعین مشرف شدند، افزود: در این زمینه خدمات رسانی در خور شأن برای آنها صورت گرفت و موکب دانشجویی پس از بازگشت زوار نیز به خدمت رسانی پرداخت.

شهریاری با اشاره به اینکه در طی نشست وزارت علوم، بسیج دانشجویی و دانشگاه های استان خدمت رسانی به 7 هزار دانشجو مورد تأکید قرار گرفت، افزود: موکب دانشجویی برای اربعین حسینی همچون سال گذشته در مرز چذابه آماده استقبال از دانشجویان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نام موکب دانشجویی «دانشجویان مقاومت» است، عنوان کرد: اعضا بسیج دانشجویی به صورت خودجوش فعالیت هایی از قبیل اسکان زوار، پخت غذا، فعالیت های فرهنگی، پخش پوستر و نشریه انجام می دهند و دانشجویان جهادگر نیز به خدمت رسانی مشغول خواهند شد.

فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به اعزام تعدادی از دانشجویان عرب زبان به زیارت امام حسین(ع) در سال گذشته خاطرنشان کرد: در این زیارت ارتباط فرهنگی و سیاسی با سایر دانشجویان کشورهای اسلامی صورت گرفت که در جریان آن از خدمات ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مکتب تشیع ابراز قدردانی و در واقع این ارتباط خود عاملی در صدور انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: 150 نفر در موکب دانشجویی به مدت 12 روز به فعالیت خواهند پرداخت و فعالیت های فرهنگی و پخت روزانه 2 هزار پُرس غذا صورت انجام خواهند داد  و در این زمینه پذیرای کمک های مردمی هستیم./303/9456/ب1

ارسال نظرات